2.2

Hassel – Förgörarna

Aldrig har Hassel mött så farliga och målmedvetna motståndare. Vid mötet med den ryska maffian får han känna på innebörden av 'Bespredel' - Total hänsynslöshet. Ingenting får stå i vägen. Ett människoliv är inget värt och frågan är om lagen räcker till för att stoppa dem? Upptakten är att en ung kvinna dödas på en Finlandsfärja. Hassel och kollegan Myrnas Clavebo kallas till mordplatsen. I hytten intill den döda bor Ludmila, en ung ryska, som snabbt tas till förhör. Innan förhöret är klart släpps Ludmila och skjuts mitt framför ögonen på dem. Samtidigt mördas en MC-klubbmedlem på en ödetomt i Stockholm. Och plötsligt befinner sig Hassel i ett fall av mord, knarksmuggling och bomber, samt känslan av att hela tiden vara två steg efter sina motståndare.

Originaltitel Hassel – Förgörarna
Regissör Mikael Ruttkay Hylin
Manus Hans Rosenfeldt
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Lars-Erik Berenett, Björn Gedda, Regina Lund, Göran Forsmark, Disa Gran, Lisa Werlinder, Allan Svensson, Catherine Hardenborg, Robert Sjöblom, Thomas Hanzon

Nalleman
2017-11-30
Inte lika bra som de äldre avsnitten.
Xenox
2012-07-23
Godkänd actionthriller.
Djason
2011-08-29
Visst ologisk som få och Regina Lund är en sopa men jag gillar Hassel. Bra underhållning.
Necross
2011-08-04
Tråkigt att det skulle sluta så här för Hassel. Filmen har flera styrkor - ganska bra grundplot, snyggt filmat, flertalet bra skådisar och godkända actionscener. Men... Gick det inte att hitta nån vettigare än Regina Lund att spela den rollen? Och Catherine Hardenborg - fanns det ingen riktig skådis som var snygg nog? Sen finns ett par rejäla tabbar i handlingen också, där det går alldeles för lätt för poliserna och där folk beter sig ologiskt. Hade kunnat bli bra, men ack.
ch1
2010-01-05
Inte alls trovärdig film . Polisen skjuter inte ner kvinnliga ryska-poliser ..inte i sverige och nej hela storyn kändes ohållbar
Kurganen
2009-07-16
Tyvärr får jag tillstå, den här filmen lider av bristen på humor och värme. Den saknar allt som gjorde Hassel-serien till en av svensk kriminalfilms absolut bästa.
FabianBom
2009-04-20
trist de ej kom mer hassel filmer, mycket bra film
TheLiten
2008-08-08
måste väl sätta en fyra eftersom min syster är med i den xd
jimmy_dif
2008-07-27
helt ok,,fast dom äldre filmerna är bätre
IrwinFletcher
2008-03-21
Hanzon är bra men det är också det enda.