Harsh Times

Jim Davis är före detta Army Ranger som nyligen lämnat sin tjänst, men lider fortfarande av mardrömmar av sin yrkesutövning. Medan han söker en tjänst hos polisen i Los Angeles som kommer att hjälpa honom att gifta sig med sin mexikanska flickvän och föra in henne i USA dödar Jim tid genom att hänga med sin kompis Mike.

Originaltitel Harsh Times
Regissör David Ayer
Manus David Ayer
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Christian Bale, Freddy Rodriguez, Eva Longoria, Tammy Trull, Chaka Forman, J K Simmons, Michael Monks, Terry Crews, Samantha Esteban, Tania Verafield, Noel Gugliemi, Adriana Millan, Geo Corvera, César García, Emilio Rivera, Craig Ricci Shaynak
Betygsantal 1935

2019-01-06
Snyggt foto. Eva Longoria och Christian Bale gör bra ifrån sig. Men själva filmen är väldigt seg, storyn är inte särskilt originell och huvudkaraktärerna Jim och Mike bryr man sig inte om för fem öre och man får heller ingen förklaring till varför man ska bry sig, vilket är svagt. Jim är ju ärligt talat så dryg att han till och med får Yes diskmedel att framstå som allt annat än drygt....
twidman
2018-09-11
Nja. Börjar bra men känns lite tunt och oklart sista halvan. Bale bitvis riktigt vass som vanligt.
Zebulonm
2016-12-02
Mycket våld. Mörk.....
2014-12-20
Man får starka "Training Day"-vibbar av denna film om man ser till miljöer och även de karaktärer som presenteras i filmen. Till skillnad mot "Training Day" så tappar denna film fokus lite väl ofta och regin blir lite väl överarbetad. Bäst är som skådespelet och inte bara Bale utan även från Freddy Rodrigues som faktiskt är lysande.
2014-10-29
Så fruktansvärt irriterande och osympatiska karaktärer i huvudrollerna att det inte finns mycket här att ta till mig...
dafreakish
2014-07-24
Inte vidare vass skildring av trauman efter krig då Bale kämpar mot ett ryckigt manus och en karaktär han faktiskt inte alls får kläm på. Det är just också detta som är det största problemet med filmen. Att en film ska bäras upp av en karaktär man genuint hatar, som beter sig personlighetskluvet på ett orealistiskt sätt är omöjligt om man vill att nästan någon ska tycka om den. Tråkigt för Bale och tyvärr också den sämsta insatsen jag sett av honom. Synd för Rodriguez som får jobba i motvind då han knappt får ta plats istället, för det lilla han får göra gör han också bra. Hade manuset tajtats till och filats på hade antagligen filmen varit betydligt bättre.
LacombeLucien
2014-04-20
Mörk, Bale är otroligt otäck.
TheJorre
2014-01-14
Kanske borde ge en tvåa egentligen.
tandersten
2013-12-26
Filmen känns hela tiden krystad, liksom skitnödig i manuset. Lider av överspel och vill vara coolare än den är.
2013-12-01
Precis lagom underhållande rulle med irriterande karaktärer som tar dumma beslut. (8/15)