2.2

Harlem Nights

Sugar Ray äger ett olagligt kasino. Men en elak gangster och korrumperade poliser försöker knuffa ut honom ur branschen. Men Sugar Ray har sin adoptivson Quick i bakfickan.

Originaltitel Harlem Nights
Regissör Eddie Murphy
Manus Eddie Murphy
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Romantik, 80-tal
Skådespelare Richard Pryor, Eddie Murphy, Della Reese, Danny Aiello, Redd Foxx, Michael Lerner, Berlinda Tolbert, Stan Shaw, Jasmine Guy, Vic Polizos, Lela Rochon, David Marciano

gjoob
2016-06-21
Extremt seg och förvånansvärt tråkig trots att två av mina favoritkomiker innehar huvudrollerna. Den skulle nog ha tjänat på en kortare speltid och en annan regissör (Eddie Murphy bör varken regissera sig själv eller någon annan).
Raimo_1985
2015-08-31
Jättedålig! Astråkig! Inte rolig! Komedi? Nej!
2014-11-02
"Harlem Nights" är ingen höjdare, men den är inte heller fullt så dålig som de flesta påstår. Grundhistorien är riktigt bra, men slarvas till stor del bort, tyvärr. Mycket av kritiken mot filmen handlade dessutom om den syn på sex och moral om visades upp. Och i dessa avseenden har tiden både kommit ikapp och förbi "Harlem Nights". 2+
ClintanTheKing
2012-06-21
Lam film som var riktigt dryg att ta sig igenom. Sen är den alldeles för lång också, känns som de hade kunnat klippa bort 30 min. Nej, inte ens den gode Eddie själv kunde rädda denna film. Mycket svag 2:a...
Dragonetheren
2011-09-10
Trevlig, spännande och rolig. Allt på samma gång.

2011-07-20
kass men ändå smårolig, men mest rolig för att den är så kass
Philips
2009-09-30
Inte i klass med "En prins i New York".
yrkeschaufföre
2009-03-14
Såg just om den för första gången sen tidigt nittiotal. Den är ju lite bättre än jag mindes den men en besviken tonåring sitter i mitt huvud och klagar fortfarande.

2008-10-07
Scenen i bilen, där mannen i baksätet råkar skjuta mannen i framsätet och sedan i skrikpanik försöker förklara för en tredje man att det inte var meningen, är det roligaste filmögonblicket jag någonsin varit med om.
Blink182
2008-09-18
Skön miljö. Men filmen blir aldrig särskilt bra. Men den är ok att titta på.