Happy Gilmore

Happy vill bli ishockeyproffs, men blir utslängd från sitt lag. Kronofogden beslagtar hans mormors hus och Happy försöker komma på ett sätt att få ihop tillräckligt med pengar för att köpa tillbaka huset.

Originaltitel Happy Gilmore
Regissör Dennis Dugan
Manus Adam Sandler, Tim Herlihy
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Adam Sandler, Christopher McDonald, Carl Weathers, Frances Bay, Julie Bowen, Ben Stiller, Richard Kiel, Allen Covert, Joe Flaherty, Kevin Nealon, Dennis Dugan

Andreas_
2022-01-17
Väldigt bra och rolig och typ den första film som Adam Sandler gjorde och skulle vilja påstå att detta är genombrottet dessutom, han hade gjort en film innan men den blev inte känd eller stor innan denna film slog igenom, skulle även vilja påstå att detta är Sandlers roligaste och bästa komedi, den är galen och helt skruvad och perfekt blandning mellan underdog sporttävling och komedi, jag fick många skratt faktiskt och Sandler är rolig som arg men kass hockeyspelare som har ett otroligt skott som tydligen kommer väl till pass inom golfen, trodde faktiskt aldrig att en film om golf skulle kunna bli rolig men Sandler och regissören Dennis Dugan lyckas fint, även gamle Carl Weathers har en mindre men viktig och väldigt rolig roll, regissören Dennis Dugan har nästan bara regisserat komedier med Adam Sandler dessutom, mer såna här filmer och mindre kiss och bajs humorfilmer som Grown Ups och man kan faktiskt uppskatta Sandler, tyvärr var han som bäst i tidigare filmer än det han spottar ur sig idag. Denna film rekommenderas varmt om man är sugen på en komedi och speciellt en sportkomedi, betyget blir en stabil 4:a
2021-08-28
Kul film! Har märkligt nog aldrig sett den förut, känns som att jag är sist i världen. Rätt traditionell story, men många roliga scener. Sandler kunde en gång i tiden!
larsen1976
2018-11-15
Hyllad till skyarna.. men så bra är den inte.
wasteoftime
2018-11-07
"Happy Gilmore" kändes länge som en av Sandlers starkare filmer, det vet jag inte om jag kan tycka att den lever upp till längre. Det är inte dåligt, men inte heller särskilt bra, frånsett ett fåtal scener. 0,5 på SH-skalan.
2018-03-29
Vidrig film med vidriga Adam Sandler,

2017-06-04
Grei underholdning.
2016-10-19
En av de sämre filmerna Adam Sandler medverkat i.
Tatty
2016-09-07
Ganska okej och bra film. Gillar den med Adam Sandler.
AmyTatti
2016-08-12
Nej, detta duger inte. Är inget fan av aggressivitet-humor. Blir bara löjligt och meningslöst för mig.
Bullen84a
2015-07-31