2.9

Happy End

Jordens undergång behöver inte betyda slutet på kärlek och sex - tvärtom. Mitt i ekokaoset drar badkarsförsäljaren Robinson ut på en vinindränkt och lustfylld sci-fi-resa för att hitta tjejen som han övergett frun för. Sökandet går via Spanien, Taiwan och Kanada i en lika anarkistisk som snyggt fotad sista minuten-resa.

Originaltitel Les derniers jours du monde
Regissör Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu
Manus Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu
Genre Drama, Romantik, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Mathieu Amalric, Karin Viard, Catherine Frot, Sergi López, Clotilde Hesme, Daniel Cohen, Omahyra, Pierre Pellet, Manon Beaudoin, Serge Bozon, Sabine Azéma

Mikka
2012-02-03
Det är mycket naket, och rätt så porrigt på sina ställen! Hyfsade skådespelare, men framtidsvisionen känns inte trovärdig, man får inga förklaringar och ingen verkar bry sig om vad som händer med världen?! I det stora hela inte alls bra.
knytt
2009-11-26
Najs katastroffilm, jag gillar verkligen hur de har behandlat det temat. Sugiga personporträtt, dock.
Masjävel
2009-11-26
Oj, det här var helt fantastiskt! Kvalar in på topp tio över alla filmer jag nånsin sett. Den går inte att beskriva på något bra sätt. En positiv och absurd domedagsfilm - med en hel del fransk humor.
Bon_vivant
2009-11-19
Nej, nej, nej... bevare mig för franska framtidsvisioner. Fantastiskt tråkigt., inte fantasieggande någonstans. Nästan tråkigare än Houllebeqs La possibilité d'une île