1.7

Hangman

En polis på mordavdelningen börjar samarbeta med en kriminalprofilerare för att fånga en seriemördare som utför sina mord inspirerad av barnleken "hänga gubbe" (Hangman).

Originaltitel Hangman
Regissör Johnny Martin
Manus Michael Caissie, Charles Huttinger
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Al Pacino, Karl Urban, Brittany Snow, Joe Anderson (II), Sarah Shahi, Sloane Warren, Chelle Ramos, Steve Coulter, Michael Rose

Sheepy
2022-07-15
Bedrövligt manus… ”hänga gubbe” konceptet faller platt i och med att bokstäverna inte är kopplade till offren och att slutordet också är meningslöst. Dessutom en ”who done it film” där mördaren bara är en person som vi som åskådare omöjligen skulle kunna känna till (det blir ett mysterium som inte går att lösa). Mördarens motiv är även det extremt svagt… och han spelar över rejält under slutscenerna. Trots alla svagheter är den aldrig direkt tråkig att ta sig igenom vilket ändå gör att den klättrar upp till 2-.
dudson
2020-06-17
Skabbig serie-mördar rulle som känns skapligt daterad. skulle lika väl vara år 1993 den skulle vara gjord. Pacino ser inte alltför engagerad ut heller/ pay the rent rulle/ 1+
2019-11-09
Skum thriller som lever på att plagiera flera av de kompetenta mördarthrillers som gjordes på 90-talet. Hangman misslyckas med det mesta och Pacino som dragplåster är bara elakt då han är rejält trött. Ologiskt agerande är dock det jag störde mig mest på.
fanny7504
2018-11-25
Jag fattar bara inte hur Al Pacino kunde tacka ja till att vara med i den här filmen. Storyn hänger inte ihop för fem öre, mördarens motiv var verkligen långsökt och det mesta var förutsägbart. En svag etta.
Atropos
2018-10-10
Detta kan vara det mest amatörmässigt usla jag sett på mycket, mycket länge; det är som om manusförfattaren var 12 år gammal och hade en väldigt rik pappa som finansierade filmen ändå - men då kan det i alla fall bli bra-dåligt som "Friday"-videon. Detta är BARA uselt. Regin är dessutom under all kritik, det är helt uppenbart att det inte finns någon som helst plan för hur skådisarna skall reagera. Det här når inte ens upp till de allra sämsta avsnitten av NCIS i uselhet. Jag hade satt lägre betyg om jag kunnat.
2018-05-29
2018-05-01
Stabil thriller.
Robkiller
2018-03-11
Standard seriemördar-polisthriller. Tillför inget nytt, men är väl inte uselt heller... får duga.
starsky
2018-03-09
Brittany Snow är så kass. Det ärdet stora felet med den här rullen. Tog Pacino hela gaget?