2.7

Häng inte här, Henry Moon

Moon räddas från galgen av en ung kvinna när hon går med på att gifta sig med och ansvara för honom. Julia Tate, en envis men förnäm oskuld från Södern, som gifter sig med Moon bara för att få hans hjälp med den guldgruva som hon hävdar ligger på hennes ägor.

Originaltitel Goin' South
Regissör Jack Nicholson
Manus Charles Shyer, Alan Mandel, John Herman Shaner, Al Ramrus
Genre Komedi, Western, 70-tal
Skådespelare John Belushi, Jack Nicholson, Danny DeVito, Richard Bradford, Mary Steenburgen, Christopher Lloyd, Veronica Cartwright, Jeff Morris (I), Tracey Walter

HerrNenne
2024-04-17
Både Jack Nicholson och Mary Steenburgen är kul att se på, och det finns ett gäng intressanta birollsskådisar här också, men som film blir det aldrig något speciellt.

2012-04-05
Bra film, men lite mycket egotripp för Nicholson. Djävulskt tung rollista.
StureStenhög
2009-11-09
Lite av en hybrid mellan en western och en romantisk komedi, och jag tycker att det funkar. Upplägget är ändå ganska bra, även om man ganska snart ser precis vart det kommer ta vägen. Det som främst lyfter filmen är Jack Nicholson som passat väldigt bra i den här lagomt utflippade rollen. Även Christopher Lloyd är skön. Anmärkningsvärt annars att Mary Steenburgen ser nästan precis likadan ut här som hon gör i Curb Your Enthusiasm 30 år senare
Jorgandr
2008-04-05
Underhållande, men inte mer. Lite besviken på att Nicholson så blatant misslyckas med att vara rolig när han försöker.
Thiilda
2006-06-12
underhållande, haha
karhu81
2006-01-20
Lite småkul att Christopher Lloyd och Mary Steenburgen senare återförenades i Tillbaka till framtiden 3.

2004-05-20
Helt OK buskis-western. Mer komedi än action. Bra skådespelarinsatser, kanske något sämre story.

2004-03-10
Rolig & underhållande western