Hana

En bekymrad ung samuraj söker hämnd för mordet på hans fader.

Originaltitel Hana yori mo naho
Regissör Hirokazu Koreeda
Manus Hirokazu Koreeda
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Tadanobu Asano, Kenichi Endo, Renji Ishibashi, Teruyuki Kagawa, Katsuo Nakamura, Jun Kunimura, Yoshio Harada, Ryô Kase, Rie Miyazawa, Tomoko Tabata, Yui Natsukawa, Junichi Okada, Seiji Chihara, Arata Furuta

hsimpson
2020-06-17
Bland det tråkigaste jag någonsin sett. Tur att jag inte började med den här i Kore-edas filmografi. Nu var det min 12:e, och hittills den enda ettan...
(finnsinte)
2017-02-27
Mest mainstream av de Koreeda-rullar jag hittills bevittnat, och mest feelgood. Dock inget dåligt med det just denna gång. Förförståelse om samhället i Edo ökar också uppskattningen (även om en del knappast är historiskt korrekt).
Ningyou
2007-02-19
Hade väntat mig något bättre med alla de här skådespelarna och Kore-eda som regissör. Men den var ändå skön.
MilkMonkey
2007-01-17
Koreedas första komedi lyckas väl sisådär, hans lågmäldhet passar bättre för de existentiella dramer han gjorde sig ett namn av (men ändå kredd åt att han vågar testa något annat)
skitbad
2006-12-27
Mycket välgjort som man kan vänta sig av Kore-eda, men helheten känns lite slätstruken faktiskt. Dock, snygg, rolig och med ett fint kameraarbete.
Magneto
2006-12-25
Rätt skön och ganska rakt på sak för att vara Kore-Eda. Når inte upp till t ex Barnen som inte fanns, men är klart sevärd.
MilkMonkey
2006-11-28
Koreeda har väl gjort sig lite känd som den som gärna castar mindre kända namn, men detta var ju rena stjärnparaden . . oroväckande : |