2.1

Hämndens kulor

En ond skurk kommer till en stad i vilda västern och skjuter ihjäl en pacifistisk präst. En sörjande pojke ger sig ut på prärien för att leta upp den ende mannen som skulle kunna utmana skurken, men rövarbandet är honom tätt i hälarna.

Originaltitel Diamante Lobo
Alternativ titel A Bullet from God, God's Gun
Regissör Gianfranco Parolini
Manus Gianfranco Parolini
Genre Western, 70-tal
Skådespelare Lee Van Cleef, Jack Palance, Leif Garrett, Richard Boone, Sybil Danning, Robert Lipton, Cody Palance, Ian Sander, Phina Rosenblum

2015-11-02
Skön western med två gamla rävar. Cleef&PAlance. Inget nytt under solen direkt fast ändå skapligt annorlunda. Nice att Danning var med och visade sina behag. Synd att min dvd utgåva var skräpig kvalité bara.
2015-08-08
Känns bitvis lite mer amerikansk än italiensk, men funkar bra ändå. Teatraliskt dramatik och en unge som inte sabbar filmen trots bärande roll. Livan är hård, Palance är elak och Danning som bonus. Helt okej. (7/15)
ClintanTheKing
2012-06-16
Småtrevlig western. Handlingen är dock papperstunn + att den innehåller alltför många flashbacks. Lee Van Cleef gör dock det hela rätt intressant i sin roll. Lättsam lördagsunderhållning.
Docklands
2009-11-24
Om Italjensk western är Spagetti, vad är då Israelisk? Kosherwestern kanske? hur som helst så är den här helt okej, synd bara att jag såg en så dålig version av den, som inte alls klar tidens tand. ,,, Men inget som egentligen sticker ut i från alla annan western i från 70-talet...
JudasBock
2008-10-04
Vad som egentligen skulle vara en tvåa höjs av Van Cleef och musiken till en svag trea.
KurtKarlsson
2008-08-20
2.5 / 5 tufft musik
Bomkia
2007-07-10
Börjar helt ok, men sen blir det nåt så otroligt segt. Lågt produktionsvärde som NHL säger hjälper inte direkt till - det som bär upp filmen är Cleef och Palance, utan dom hade vi nog tvingats acceptera en låg 1a. 2a.
NHL
2006-09-13
Produktionskvaliteten suger fett i den här spaghettiwestern producerad av 70 och 80-talets lågbudget-israeler Golam & Globus. Hårdingen Cleef är alltid sevärd. Palance ser mest stenad ut genom hela filmen, men är lite halvskön ändå. Musiken är faktiskt riktigt bra och passande, en av få ljusglimtar i filmen. Ungen i filmen, föddes som Leif Per Nervik, låter onekligen svenskt. Ingen film man ser om.
Superbit
2005-02-17
Lågbudget western med Lee van Cleef i dubbelroll. Tunt manus men filmmusiken höjer filmen från en tvåa till en trea.