3.7

Hamilton

"Hamilton" är Lin-Manuel Mirandas musikal om Förenta staternas medgrundare Alexander Hamilton. Filmen är en inspelning av Broadwaymusikalen från 2016.

Originaltitel Hamilton
Regissör Thomas Kail
Genre Drama, Musikal, Scenshow, Biografi, 2020-talet
Skådespelare Lin-Manuel Miranda, Phillipa Soo, Leslie Odom Jr., Renée Elise Goldsberry, Daveed Diggs, Jonathan Groff, Chris Jackson, Jasmine Cephas Jones, Okieriete Onaodowan, Anthony Ramos

Rune2000
2023-01-13
Sevärd inspelning av musikalen som bjuder på relativ enkel scendekor och istället är det skådespelare och musiken som står i fokus. Jag uppskattade att musikalen visade Alexander Hamilton från flera synvinklar, vilket gjorde hans karaktär betydligt mer nyanserad. I slutändan fick denna inspelning mig att vilja se musikalen på en scen, där jag troligen kommer att uppskatta den ännu mer.
Sheepy
2022-08-14
Inspelning (med varierande kameravinklar) av succémusikalen Hamilton. Tveklöst en av de bästa musikaler jag sett – här berättas Alexander Hamiltons liv med cirka två och en halvtimme ren musik. Mycket underhållande!