2.3

Halloween Kills

Några minuter efter att Laurie Strode, hennes dotter Karen och barnbarnet Allyson, lämnade det maskerade monstret Michael Myers inlåst och brinnande i Lauries källare, förs Laurie brådskande till sjukhuset med livshotande skador, i tron att hon äntligen lyckats döda sin livslånga plågoande. Men när Michael lyckas befria sig från Lauries fälla fortsätter hans rituella blodbad. När Laurie kämpar mot smärtan och förbereder sig för att försvara sig mot honom, inspirerar hon hela Haddonfield till att resa sig mot det ohejdbara monstret.

Originaltitel Halloween Kills
Alternativ titel Halloween 3
Regissör David Gordon Green
Manus David Gordon Green, Danny McBride, Scott Teems, Debra Hill, John Carpenter
Genre Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Anthony Michael Hall, Will Patton, Kyle Richards, Thomas Mann, Nick Castle, Andi Matichak, Robert Longstreet, Dylan Arnold, Charles Cyphers, James Jude Courtney, Omar J. Dorsey, Niko El Santo Zavero, Nancy Stephens, Jibrail Nantambu, J. Gaven Wilde, Brian F. Durkin, Carmela McNeal

2022-06-20
Men tjenare vad de eldat på med blod, våld och snask i den här. Inget ont i det, men alla mord behövde kanske inte vara lika utstuderat brutala. Sen satsades det på nostalgi och vi ska alla förstå exakt och detaljerat vad som hände i första Halloween från 1978. Inget ont i detta heller, men problemet är att det inte tillför något till storyn i den här filmen mer än just nostalgi. Visst är det en välgjord brutal skräckfilm, men såg man Halloween Kills direkt efter Halloween 2018 som jag gjorde märktes skillnaden på kvalitet.
2022-05-09
En värdig och bra uppföljare!
Robkiller
2022-02-04
Helt värdelös.
Stiggy
2022-01-03
Jag förstod att uppföljaren skulle bli dålig redan när man väl såg första trailern som dem visade så var det redan överdrivet våldsam och totalt katastrof okej vissa scener va bra men hallå inledningen och på sjukhuset wow kass.
erik88
2021-10-31
Magplask, det kan nog inte bli sämre än såhär..
santiago
2021-10-30
Patetiskt skit. Hur någon kunde skriva det här manuset och sen någon annan säga "Ja! Det här kör vi på" är ett mysterie.
amam
2021-10-24
Jag gillade första filmen från 2018 men den här uppföljaren är riktigt svag i både manus och redigering. Jag gillade fotot och regissören gör bitvis ett bra jobb men en del av replikerna och hela sjukhuslynchningsgrejen var saker som fick mig att rulla på ögonen. Svag trea.
drl0g
2021-10-24
Lysande idé att dra in skådespelare/karaktärer som knappt var med i orginalet från 1978...??? Löjligt dålig dialog. Positivt? Masken ser rätt bra ut och fotot är bra.
sven_usling
2021-10-21
Det positiva: Den var åtminstone inte lika korkad som Rob Zombies version. Det negativa: Resten Det värsta med dåliga filmer som denna är inte att det är korkat. Eller ens att det är fånigt. Det värsta med dåliga filmer är när dom är tråkiga. Det är uppenbart att regissören har talang, de två skämten som filmen har landar helt ok, men varför i hela friden väljer man att göra något så här dumt och tråkigt?
DrT
2021-10-21
Frågan är om inte Halloween Kills (2021) är den sämsta installationen i Halloween-franchisen alla kategorier, till och med sämre än den katastrofala Halloween: Resurrection (2002) som ju producerades för att casha in på en riktigt bra reboot, nämligen H20 (1998), medan nu den intetsägande och hopplöst röriga Halloween Kills följer upp den anständiga Halloween (2018) – alla med Jamie Lee Curtis i rollistan. Det är definitivt något fel på manuset när man hoppas att Michel Myers ska ta död på alla så att eländet tar slut någon gång.