2.2

Halloween Ends

Fyra år efter händelserna i 'Halloween Kills' bor Laurie tillsammans med sitt barnbarn Allyson och håller på att avsluta sina memoarer. Michael Myers har inte setts till på fyra år. Men när en ung man blir anklagad för att ha mördat en pojke han satt barnvakt åt tänds gnistan till ett våldsuppror som får Laurie att konfrontera ondskan hon inte kan kontrollera.

Originaltitel Halloween Ends
Alternativ titel Halloween 4
Regissör David Gordon Green
Manus David Gordon Green, Chris Bernier, Paul Brad Logan, Danny McBride
Genre Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Jamie Lee Curtis, Kyle Richards, Will Patton, Andi Matichak, Nick Castle, Stephanie McIntyre, Rohan Campbell, James Jude Courtney, Candice Rose, Michele Dawson

2023-08-23
Jag hade låga förväntningar i och med allt negativt man läst men filmen är faktiskt riktigt bra!
100tonvalspäck
2023-06-17
Något av det sämsta jag sett. Om det här är slutet för Halloween så går den ut med flaggan i botten.
2023-06-04
Såg den med mycket låga förväntningar pga allt negativt man hört. Ends är knappast fläckfri och logiken får sig en törn mer än en gång. Men som avslut tycket jag den håller okej klass och den nya karaktären är faktiskt rätt intressant. Kan inte förstå hatet Ends utsatts för, och då är jag ändå luttrad Halloween-fantast som sett de riktigt usla delarna genom 80 & 90-talet.
Stiggy
2023-03-12
Hur kan man göra en suverän uppföljare till originalet från 1978 så bra och sen göra nästa film 2 år senare till en mindre bra och okej uppföljare. Och ännu ett år senare göra the ends till den mest dummaste och sämsta halloween ever den är både tråkig och har inte alls samma spänning som dem andra tre har. min etta ger jag bara till slutscenen som ett värdigt slut på detta kaos äntligen.
Adeoo
2023-02-27
Bättre än Halloween Kills och jag tycker att denna filmen var ett ganska bra slut för denna trilogin, jag är nöjd.
Zok
2023-01-06
Bra avslutning av dessa tre filmer. Lite oväntad kanske men jag gillar Halloween ends.
Robkiller
2022-11-15
Riktigt risig.
amam
2022-11-07
Första filmen i den här rebooten var bäst, de andra två var helt klart sämre med tvåan som den sämsta. Tvåan hade iallafall ett par kul mord, den här gången så fegar dom ur och kör lågbudget-stil med cutaways och liknande flera gånger. Fattar vad de försöker kommunicera (de är inte direkt subtila) men det funkar inte.
Engravadlax
2022-11-04
Inte i närheten så usel som de första två i trilogin, inte samma filmtekniska hafsverk, några sjyssta mord, men känns som att man hade 15% av en färdig handling när man skred till verket och improviserade resten.
djonipony
2022-10-23
2.5. Skumt - som någon påpekade här - hur MM har levt senaste fyra åren. Filmen för tankarna - på fel sätt - till Fredagen den 13:e del 5 och Motorsågsmassakern 2. Av skäl jag såklart inte kan gå in på. Förstår viljan att göra något nytt, men här hade less is more (eller old is new?) kanske varit bättre.