2.1

Halloween Ends

Fyra år efter händelserna i 'Halloween Kills' bor Laurie tillsammans med sitt barnbarn Allyson och håller på att avsluta sina memoarer. Michael Myers har inte setts till på fyra år. Men när en ung man blir anklagad för att ha mördat en pojke han satt barnvakt åt tänds gnistan till ett våldsuppror som får Laurie att konfrontera ondskan hon inte kan kontrollera.

Originaltitel Halloween Ends
Alternativ titel Halloween 4
Regissör David Gordon Green
Manus David Gordon Green, Chris Bernier, Paul Brad Logan, Danny McBride
Genre Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Jamie Lee Curtis, Kyle Richards, Will Patton, Andi Matichak, Nick Castle, Stephanie McIntyre, Rohan Campbell, James Jude Courtney, Candice Rose, Michele Dawson

Zok
2023-01-06
Bra avslutning av dessa tre filmer. Lite oväntad kanske men jag gillar Halloween ends.
Robkiller
2022-11-15
Riktigt risig.
amam
2022-11-07
Första filmen i den här rebooten var bäst, de andra två var helt klart sämre med tvåan som den sämsta. Tvåan hade iallafall ett par kul mord, den här gången så fegar dom ur och kör lågbudget-stil med cutaways och liknande flera gånger. Fattar vad de försöker kommunicera (de är inte direkt subtila) men det funkar inte.
Engravadlax
2022-11-04
Inte i närheten så usel som de första två i trilogin, inte samma filmtekniska hafsverk, några sjyssta mord, men känns som att man hade 15% av en färdig handling när man skred till verket och improviserade resten.
djonipony
2022-10-23
2.5. Skumt - som någon påpekade här - hur MM har levt senaste fyra åren. Filmen för tankarna - på fel sätt - till Fredagen den 13:e del 5 och Motorsågsmassakern 2. Av skäl jag såklart inte kan gå in på. Förstår viljan att göra något nytt, men här hade less is more (eller old is new?) kanske varit bättre.
DiMMUBoRGiR
2022-10-23
Hej - klart bäst i den nya trilogin. Inte en scen är originell, men få är rent usla som annars.
jezebel
2022-10-17
Välgjord, bra skådespeleri (med vissa utdantag) etc men vad är det för story? Michael Muyers har alltså bott DÄR i fyra år? Känns i vissa bitar lite Stranger Things-influerad.
Zingostar
2022-10-17
Måste börja med att nämna att jag tycker det är skumt att man introducerar en helt ny karaktär i sista filmen. Som också tar större delen av filmens handling, istället för att fokusera på Laurie och hennes dotter. Också märkligt att Myers helt plötsligt är en trött pensionär som gömmer sig. Men förövrigt måste jag säga att detta är bästa filmen i denna trilogin, bra regi, ganska rakt igenom tydlig handling. När de andra två filmerna kändes som väldigt plottriga i handlingen, så har denna film åtminstone en klar handling. Alla inblandade höjer filmen till en klar och stark trea.
PeterTheW
2022-10-16
Förra var fånig, snygg och underhållande. Den här var dåligt skriven och seg.