2.2

Hålla andan

Savannah, Robin, Bernadine och Gloria är fyra väninnor som alla söker efter den stora kärleken. Bernadines man har lämnat henne för en annan kvinna. Gloria har genomgått en skilsmässa. Savannah och Robin är inte framgångsrika när det gäller kärleken. När allt omkring dem förändras, blir deras vänskap det enda stabila i livet. Baserat på en novell av Terry McMillan.

Originaltitel Waiting to Exhale
Regissör Forest Whitaker
Manus Terry McMillan, Ronald Bass
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Angela Bassett, Whitney Houston, Lela Rochon, Mykelti Williamson, Dennis Haysbert, Loretta Devine, Gregory Hines, Michael Beach, Leon, Wendell Pierce, Donald Faison, Jeffrey D Sams, Jazz Raycole, Kenya Moore, Brandon Hammond

2014-11-26
En riktigt meningslös historia som ytterst få kan få någon glädje av, i alla fall om jag skulle få gissa. Är man medelålders kvinna kan man säkert hitta något som når ut på det emotionella men absolut inte på det intellektuella sättet. Intressant att se Whitney Huston agera innan hon gick ner sig i knarkträsket. 1+
2010-07-30
Den här filmen ville Marge att Homer skulle hyra i "The Simpsons", men när Homer kom hem sa han: "Eh.. they put it on the Waiting to exhale waiting list, but they said: Don't hold your breath.". Så det blev shoot 'em up western (Homers ord) "Paint Your Wagon" i stället, till Homer och Barts stora glädje, innan de insåg att det var en musikal alltså.
finkan
2008-05-11
längesedan jag såg den men tyckte mkt om den då
ezeikel
2007-02-22
Inte absolut usel...
-_Louise_-
2007-02-16
Gillade denna otroligt mkt i tolv-årsåldern. Har inte sett den sen dess och minns inte mkt av den, men känslan jag hade då får tala för betyget.
Allijaffe
2006-02-12
inte helt dålig men något saknades
G.Malmberg
2005-05-21
En väldigt svag trea, men jag måste säga att minuterna rinner iväg väldigt fort så något gör den intressant. Vet dock inte riktigt vad...
Frövigalning
2005-03-07
Det här var riktigt dåligt. Kass story som bara irriterar. Påminner lite om Closer och är faktiskt snäppet bättre så gillade ni den så kan jag rekomendera denna rulle. För alla er andra så är det bara att hålla tassarna borta.
noctambulant
2004-11-23
Sämst, men rätt så bra skådespeleri, en tvåa.
Hozhoni
2004-05-03