2.5

Half Light

Efter att Rachel Carlsons son har omkommit i en drunkningsolycka bestämmer hon sig för att flytta ut på den skotska landsbygden för att börja om och försöka leva vidare. Men Rachels paranoia och psykiska demoner vägrar att släppa taget om henne till den grad att hon till slut har svårt att skilja på vad som är verkligt eller ej.

Originaltitel Half Light
Regissör Craig Rosenberg
Manus Craig Rosenberg
Genre Romantik, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Therese Bradley, James Cosmo, Demi Moore, Henry Ian Cusick, Joanna Hole, Polly Frame, Hans Matheson, Kate Isitt, Nicholas Gleaves

2016-09-24
Denna film hade varit betydligt bättre om den varit minst en halvtimme kortare. Ganska seg och tråkig emellanåt. Skådespelarna kan man dock inte klaga på. En svag 3:a är den väl i alla fall värd.

2014-12-30
Bättre än ryktet.
RichardEk
2013-07-21
Spökhistoria som urartar för att räddas i sista stund. Inledningen är i ett skräckhänseende perfekt. Det finns få om ens några händelser som berör så som ett barns död. Sedan tar filmen en annan, mer jordnära riktning samtidigt som man försöker hålla spöktemat levande. Det fungerar inte, och jag tror inte att en bättre skådespelare än Demi Moore hade gjort någon skillnad här - det är berättelsen som är för konstruerad. Slutet är dock gripande, kanske just genom att ligga farligt nära att bli banalt.
Robkiller
2013-01-12
Långsam thriller där en del mystiska saker händer... men är allt som det verkar vara... eller ligger det något annat bakom? Filmen blir delvis utdragen och försöker lite väl mycket att göra saker konstigare än de egentligen är... men den fungerar hyfsat och går att se i brist på annat. Regi, skådespelare, ljud och foto är stabila utan större misstag, men samtidigt utan att glänsa...
trailer
2010-03-28
Spännande mysterium i snigeltempo. För mig som inte gillar skräck var det lite onödigt scary stundom. Mycket välgjord och känslosam. Skicklig balansgång mellan fantasi och verklighet. Trots djupet i filmen känns karaktärerna ganska ytliga och patetiska, vilket både fascinerar och irriterar.
produr
2010-03-20
Lite långsamnt berättande men det passar in här tycker jag,spännande liten historia
idaho1981
2010-03-07
själva idén är ju rätt spännande. Men Demis ansikte är för evigt fastopererat och ser precis likadant ut i hela filmen. De övriag skådisarna hade inte en chans att utveckla sina ensidiage roller. Vilket var tråkigt då flera av dem säkerligen kan göra det bra och jag hade sett fram emot att se speciellt Kate Isitt i en annan roll än Sally (coupling).
Djason
2009-10-14
Skum och ganska tråkig film. Tycker inte Demi Moore passar i den här filmen.
Fiasnutt
2009-06-22
Fint foto, lite långsam men hyfsat spännande efter vad som kändes som en ganska utdragen startsträcka. En aning intetsägande story, men inte så det störde. Funkar en bakfyllesöndag med lite popcorn.
Jerrie
2009-04-07
Hans Matheson fick mig att se denna film. Och han såg ju som vanligt bra ut, men jag minns inte mycket av filmen. Något om en fyr...