Hackers

Medan en hacker övar på tricken för att göra "affärer" på Internet kommer han på det nästan omöjliga: Han hackar den säkerhetspackade datorn på Ellingson Mineral Corporation. Men när han gör det kommer han utan att han vet det in på ett förskingringsschema maskerat med ett virus som har vad som krävs för att förstöra världens ekosystem. När den unga hackern och hans kompisar blir måltavla för ett brott måste de skjuta iväg en massiv "cyberspaceattack", en som förhoppningsvis kommer att rentvå deras namn och förhindra en miljökatastrof.

Originaltitel Hackers
Regissör Iain Softley
Manus Rafael Moreu
Genre Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Angelina Jolie, Matthew Lillard, Jesse Bradford, Lorraine Bracco, Jonny Lee Miller, Marc Anthony, Laurence Mason, Renoly Santiago, Fisher Stevens

Harford
2019-06-12
Kanske den sämsta av 90-talsfilmerna om IT.
Xeno
2017-08-30
Fruktansvärt usel
Harford
2017-08-19
Vilken gräslig soppa. Fy.
2017-03-18
Den funkar, även om jag tycker bäst om inledningen. Kort spänning när insatsstyrkan desperat jagar skolungdomarna. Det är mycket som känns överdrivet även för att vara 90-tal. Men ibland är det just överdrifterna som skapar underhållningsvärde. Som helhet skulle den både kunna vara mer spännande och underhållande. Angelina Jolie är motbjudande som stryk, men bra som skådis ändå. Filmtipsets nuvarande kategorier thriller och science fiction är missvisande. IMDb:s komedi, kriminalare och drama är mer rättvisande. En väldigt svag trea.
2016-10-23
B-film, men en helt okej sådan. Duger i brist på annat. Svag 3:a.
ulpe01
2015-12-19
Såg den för många år sedan men såg om den inför ett avsnitt av podcasten "How did this get made" (rekommenderas varmt). Det visade sig att det inte var mycket jag kom ihåg från första titten, egentligen bara poolen på taket. Det osar 90-tal med flertalet absurda karaktärer. Ses på egen risk.
2015-01-02
Rejäl tönt varning. Märks att 20år har gått men ändå lite kultigt -charmig+ jädra mycket smyg reklam.
2014-11-30
En film som denna blir ju lätt gammal när det jobbar med ett ämne inom data då utvecklingen sker så otroligt snabbt. Istället får man koncentrera sig på filmens andra tillgångar vilket är Angelina Jolie som här i kort hår fortfarande är sanlöst het. Historien i övrigt lyckas skapa lite intresse hos mig men betyget kan inte bli högre än godkänt. 2+
RobinsTaste
2014-03-28
Skön cyberpunk med ologiskt många tekniska fraser och mycket trams jag inte fattar. Men gött trams från en tid då cyberspace var ett mer aktuellt ord. Diggar musiken och den tighta looken på kläderna.
alexi
2014-02-28