2.1

Guy X

När soldat Rudy Spruance kliver ut ur flygplanet får han sig en smärre chock. Var är hula-hula-flickorna? Var är palmerna och den vita stranden? Det här är definitivt inte Hawaii! Här är svinkallt, fullständigt öde och luften är invaderad av blodtörstande mygg! Någonstans har ett stort misstag skett. Soldat Spruance får numera tjänstgöra som korpral Pederson och är utstationerad på en topphemlig bas mitt ute i den Grönländska ödemarken!

Originaltitel Guy X
Regissör Saul Metzstein
Manus Steve Attridge, John Paul Chapple
Genre Komedi, Krig, 2000-tal
Skådespelare Jason Biggs, Natascha McElhone, Jeremy Northam, Michael Ironside, Sean Tucker, Benz Antoine, Buck Deachman, Rob deLeeuw, Hilmir Snær Guðnason, Harry Standjofski, Donny Quinn, Jonathan Higgins, Mariah Inger

jonbo
2007-10-20
Fattar inte vad filmen vill vara - komedi är den i alla fall inte.
RexRegis
2007-06-26
Skrattade inte en enda gång så att kalla den komedi är väl att ta i. Dock så var filmen ganska bra, men den hade kunnat göras mycket bättre. Jag gillade karaktärerna och stämningen i filmen, men i brist på skratt får den endast en 2:a
snoqalf
2007-02-18
Inte helt värdelös, men nästan. Tråkig.
Riwix
2007-01-21
Skulle detta vara en komedi?? Filmskaparna måste sakna humor isåfall.
Piccolo
2006-11-17
Jag vet inte, jag tyckte den var riktigt bra.
Alexthedude
2006-10-31
Nån förutom jag som reagera på att de visa The Thing i filmen ? Man kan väll säga att det var en liten tabbe då filmen utspelar sig under 1979 och the thing kom 1982. I övrigt sköna karaktärer i en relativt dålig film.
oktan
2006-10-27
smart och underhållande my ass... enda anledningen till att den får en 3:a och inte en 2:a är att den i vissa stunder påminde om moment 22
W.Andersson
2006-10-23
Intressant film som saknar det lilla extra i storyn... kunde utvecklat den något mer..
merrymaker
2006-10-23
Helt ok film. Lämnar dock inga större spår efter sig, men funkar som filmunderhållning i 101min...
alreth
2006-10-08
Gullig fågel men inte mycket mer.