3.5

Guldörat

Guldöronen är en samling vanliga män med en stenhård passion för bra ljudanläggningar. De tävlar med varandra på blodigt allvar om vem som kan få fram det bästa ljudet i sitt vardagsrum. Priset är den åtråvärda vandringstrofén Guldörat.

Originaltitel Guldörat
Regissör Johan Holmström, Daniel Samuelsson
Manus Johan Holmström, Daniel Samuelsson
Genre Dokumentär, Kortfilm, 2000-tal

eriqk
2018-10-29
Storhövdingen hade ett förvånande gott sinne för inredning!
Salvation_Mind
2014-07-19
Hade tyckte det hade varit intressant att få lite mer från duellen, det hade kunnat ge denna ett högre betyg. Men blev lite besviken faktiskt, och tycker inte att de var särskilt intressanta karaktärer även fast de var väldigt udda.
Jonatanh
2014-04-24
Förutom att den gärna hade fått vara tre timmar lång är det här bland det bästa jag någonsin sett. SE! Här: http://m.youtube.com/watch?v=Q_lWpDYgj4o
OffTheGround
2013-11-25
Hade nog hållit för en timmes dokumentär.
foppa99
2013-11-16
en del 2 tack
Dutch
2013-11-16
Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter här i livet?
knudwig
2010-02-20
Das Referenz om ni frågar mig
knudwig
2010-02-13
Härligt prorträtt av lagon skruvade individer i en av många okända sub-kulturer
vamstad
2010-01-10
Denna historia skulle vara väl färd att få ett större format, man skulle säkert kunna göra mer med exempelvis den lite kärva men förmodligen hjärtliga vänskapen mellan dessa män. Likväl är den ärligt och respektfullt berättad, en trevlig film. En rolig detalj är att "Brothers in arms" spelas i bakgrunden, låten som genom Farbror Barbro i Nilecity blev känd för en bredare allmänhet som den ultimata provlyssningslåten.

2009-12-13
Intressant, men skulle vilja se mer av karaktärerna. Varför inte gå igenom hela klubben.