2.5

Gremlins 2 - Det nya gänget

Filmhistoriens elakaste och roligaste busfrön som drabbade Kingston Fall 1984, slår nu till mot Manhattan. Lille Gizmo får vatten på sig igen - vilket förstås får katastrofala följder.

Originaltitel Gremlins 2: The New Batch
Regissör Joe Dante
Manus Charles S Haas
Genre Komedi, Skräck, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Zach Galligan, Phoebe Cates, John Glover, Robert Prosky, Robert Picardo, Christopher Lee, Haviland Morris, Dick Miller, Jackie Joseph, Gedde Watanabe, Kathleen Freeman, Julia Sweeney, Keye Luke, Tony Randall (röst), Howie Mandel (röst)

sparriskrigarn
2022-01-08
Det är uppenbart att huvudrollerna i den här filmen utgörs av monstren och inte av Billy och Kate. Manuset och handlingen saknar själ och det är uppenbart att all fokus har lagts på spektakulära specialeffekter - och på den punkten levereras det verkligen. Det är som att man tänkte "OK, vad var det som var det ballaste med första rullen? Ös på med det, skruva upp till 11 och skit i resten!" Men det är samtidigt svårt att inte älska många av monsterkaraktärerna, och det finns ett gäng fantastiska och oförglömliga scener. Med ett bättre manus hade den kunnat bli nästan lika bra som ettan, nu är det mer en komedi för småbarn än skräck för lite äldre barn.
sodomiten
2022-01-01
Filmen lyckas med att underhålla. Gizmo fick leka Rambo där i slutet :-) "To survive war, you got to become war"
päronanton
2021-01-19
Lika charmig som första filmen!
flanell
2019-03-06
En strid ström av "roliga" scener.
2018-01-01
Tja, varför inte? Sämre filmer finns ju helt klart!!!
Stan
2017-12-23
så jävla klockren
fridenpaden
2017-08-21
En helt annan film än första Gremlins. Här har Dante tagit första filmens dumheter och vridit upp dem till eleven. Den här faller mig mer i smaken. Trump tower, nä vänta, Clamp Tower vill man inte besöka i första taget.

2017-06-26
Tull og tøys. Metahumorn føll meg ikke i smaken.
Dele
2016-12-16
En riktigt tramsig, hysterisk och själlös lekstuga till uppföljare.

2016-12-16
Husker veldig lite. Mener jeg så sen på kino.