2.7

Greenland

Familjen Garrity kämpar för att överleva samtidigt som en dödlig komet är på väg mot jorden. John, hans fru Allison och deras lilla son Nathan gör en riskfylld resa för att ta sig till en säker plats. När världen nås av skrämmande nyheter om kometens dödliga framfart upplever familjen Garrity både det bästa och värsta hos mänskligheten samtidigt som de kämpar mot den ökade paniken och laglösheten runt omkring dem.

Originaltitel Greenland
Regissör Ric Roman Waugh
Manus Chris Sparling
Genre Drama, Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Gerard Butler, Morena Baccarin, Roger Dale Floyd, Scott Glenn, Hope Davis, David Denman, Randal Gonzalez, Andrew Bachelor, Gary Weeks, Claire Bronson, Madison Johnson, Scott Poythress, Joshua Mikel, James Logan, Suehyla El-Attar, Randall Archer, Tracey Bonner, Okea Eme-Akwari, Merrin Dungey, Rose Bianco, Al Mitchell, Marc Gowan, Holt McCallany, Adam Cronan

Olof_Gronlund
2022-04-11
Om ni tänkte se filmen för det låter coolt med en katastroffilm, så kan ni förvänta er typ 5% fokus på effekter från kometen och resten ett långdraget drama om hur familjen ska hålla ihop. Räcker du ser första 10 min och sen spolar lite till slutet, känns som att vem som helst hade kunnat regissera tyvärr.
DiMMUBoRGiR
2022-04-07
Jag förstår ibland inte hur så många kan engagera sig i ett filmprojekt när det till synes inte skapar eller berättar något givande som vi inte sett tidigare? Det här är inte en dålig film, men liksom... något meningslös? Vad var poängen? Att hålla ihop?
Christofer
2022-02-22
2022-02-19: Hade inga förväntningar alls och blev mkt positivt överraskad över kvaliteten på denna.
dudson
2022-01-06
Hmm. Njeea. Det är nog inte en meteorit som menas här egentligen. Filmen är gjord 2020. Och vad drabbade världen då..."?". Sen som många...gånger tidigare så dyker talet 33 upp(Frimurare)=666/ Sen såklart måste alla "godkända"-ha ett armband på sig. Känns lite väl likt, ett visst facistiskt pass i dagens värld.+ på det får vi höra ordet Fema-Camp. Ja där alla som inte lyder överheten spärras in. Denna film är en så kallad pre-programing, om vad som skulle komma##
2021-12-13
Klyschig katastroffilm som levererar precis vad man förväntar sig. Inget att klaga på.
Murvel48
2021-04-24
Stendum, skrikig och enerverande film. Dumheten bidrar säkert till spänningen men drar samtidigt ner betyget till en tvåa.
debe
2021-03-26
Dess största fördel är att den inte är lika orealistisk som andra katastroffilmer.
2021-03-13
Väldigt förvånad över dom relativt höga betygen ifrån både filmnördar och kritiker, detta är ju dåligt? Jag antar att 2020 har gjort att folk har lägre krav och lite distraktion av andra katastrofer än den vi genomlever kändes välkommet eller nått! Karaktärer och relationer är platta och skittråkiga, allt känns hetsigt och filmen har ett krystat uppskruvat tempo, men känns trots det alldeles för lång och seg då det inte händer så mycket. Ologisk och dum gör inte så mycket att den är, men att den ofta känns osympatisk och korkad är ett stort minus. En del okej actionsekvenser och jag gillar ju egentligen konceptet, så en svag tvåa får den allt.
vonadel
2021-01-27
Denna hade jag ganska höga förväntningar på. Brukar gilla katastroffilmer och denna verkade intressant. Ok, snyggt gjord och sådär, men kände mig inte så engagerad som jag skulle önska. 6/10
Hanness
2020-12-28