2.3

Green Lantern

Testpiloten Hal Jordan lever ett bekymmerslöst liv med snabba jaktplan och ännu snabbare relationer som främsta intressen tills den dag han mot sin vilja rekryteras att bli en Green Lantern, en medlem i en styrka med övermänskliga krafter vars liv vigs åt att beskydda universum. Hal tvivlar på att han är rätt man för jobbet men när utomjordiska krafter hotar världen finns det bara två val: att fly eller att slåss.

Originaltitel Green Lantern
Regissör Martin Campbell
Manus Greg Berlanti, Michael Goldenberg, Michael Green, Marc Guggenheim
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Blake Lively, Peter Sarsgaard, Mark Strong, Tim Robbins, Taika Waititi, Temuera Morrison, Jay O Sanders, Angela Bassett, Dylan James, Mike Doyle, Jon Tenney, Geoffrey Rush (röst), Michael Clarke Duncan (röst), Clancy Brown (röst)

Skapad 2019-12-08 av Mihon86
Hal Jordan är son till en av militärens modigaste piloter, men efter sin fars olyckliga död lever Hal på gränsen mellan liv och död. Efter en flygdemonstration så blir Hal avstängd under genom...   Läs mer »

Olof_Gronlund
2024-01-14
Vilket jävla skit. Green Lantern är ju den lamaste av alla superhjältarna. Inte ens antagonisterna är coola. Storyn i sig och resten var ju dödfött med, man hade förväntat sig massa byggnader som ska kollapsa, och massa folk osv, det var så lågt tempo och lama effekter och ja, jag ångrade faktiskt redan att jag tittade på den efter 30 min
darkmist82
2023-04-26
Jag förstår inte vad som skulle vara dåligt med denna film. Visst, den kanske inte är det bästa DC kommit med och visst kanske den har vissa brister men den är ändå en underhållande superhjältefilm som jag gärna ser igen. Campbell har lyckats bra, även om han gjorde bättre jobb med James Bond och Zoro. Skådespelarna gör sina insatser så bra de kan. Jag föredrar Green Lantern framför många av Marvels filmer, även om jag gillar skämten i Deadpool där de gör narr av denna film. En underhållande film om man ser den för vad den är.
Hanness
2020-08-11
Duger.
Snah
2020-04-14
Skräp som också innehåller den sedvanliga stereotypen om skurken som är missbildad och kör elrullstol.
Engravadlax
2018-08-09
Största problemet är att CG:n ser 10 år gammal ut för sin tid. I övrigt bara en medelmåttig superhjältefilm, inte speciellt bra, men underskattad egentligen.
Murvel48
2018-03-08
Ännu en superhjältefilm som verkar vara gjord för trettonåringar. Alla scener som Ryan Reynolds var med i var ju störtlöjliga. Helt värdelöst.
Harford
2017-07-24
Helt enkelt usel från början till slut. Till och med Ryan Reynolds avskyr den. Och man förstår varför.

2017-02-03
Hva er greia?

2017-02-03
Helt ok!
92axha10
2016-05-22
Väldigt lite gröna lyktor i Green Lantern. Skrattretande förutsebar och helt utan innovation. Känner mig inte mer insatt eller kunnig om Green Lantern efter ha sett denna.