Green Dragon

1975 skickades vietnamesiska flyktingar till marinbasen Camp Pendleton i California. Här får vi möta en liten pojke och hans syster som försöker förstå den värld de lever i. En djup vänskap uppstår mellan Sergeant Jim Lance och Tai Tran under ett försök att förbättra förhållandena för alla i lägret.

Originaltitel Green Dragon
Regissör Timothy Linh Bui
Manus Tony Bui, Timothy Linh Bui
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Forest Whitaker, Patrick Swayze, Don Duong, Hiep Thi Le, Billinjer Tran

2011-09-24
På tok för dåligt tempo.
jonbo
2009-02-26
Beundransvärd i sin strävan efter mänsklighet, men ack så tradig.
paycheck
2006-05-23
Intressant och bra. Tyvärr är den lite för lång för sitt eget bästa och blir för seg mot slutet. Hade velat se mer av Whitaker.

2006-04-18
helt klart en sevärd film.
Greven81
2005-12-29
En del patriotism som sticker något i ögonen men samtidigt tror jag inte att det är tillgjort. Vacker film och gripande människoöden!
Christofer
2005-12-29
Trååååååkig, låååångsam, och Forest Whitaker är en sjukt trist skådis...
edvardo
2005-10-01
Patrick Swayzes bästa film någonsin. kanske inte säger så mycke men endå. simpel TV-film som är helt fantastisk. fin ton och "mjukt" tempo gör det till en perfekt "liggahemmaochvarasjuk" film.
Zipper
2004-03-20
Undgår att bli sentimental och sliskig. Dessutom talar vietnameserna faktiskt vietnamesiska, istället för engelska. Hade jag inte väntat mig. Bra, bra. Lågmäld och fin film!
2003-08-14
Intressant film med snyggt foto. Dessvärre lite _för_ långsam.
Noodle
2003-08-08
Mycket bättre än jag trodde den skulle vara!