3.6

Lysande utsikter

BBC-serie i tre delar om pojken Pip och hans lysande utsikter.

Originaltitel Great Expectations
Regissör Brian Kirk
Manus Sarah Phelps
Genre Drama, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Ray Winstone, Gillian Anderson, David Suchet, Douglas Booth, Jack Roth, Paul Rhys, Shaun Dooley, Vanessa Kirby, Mark Addy

2018-01-23
Nop inte min grej, mins att jag tyckt denna bara var seg och långtråkig...
JPerlie
2013-04-10
Snygg, fantastisk, brilliant. Grotesk, hemsk och rörande. Allt på samma gång. BBC har gjort det igen. När det kommer till den här typen av filmer så gör de mig sällan besviken. Pip är nästan jobbigt vacker, Gillian Anderson kände jag först inte igen och trotts hennes underliga skådespel och extrema sminkning så köpte jag hennes karaktär och älskade henne på hennes egna underliga sätt. Det tog tid för mig att gilla flickan men det kan också vara för att det inte låg så stort fokus på henne. Underbar filmatisering, värd varenda minut och är en klockren 5:a. Jag älskar kostymfilmer och den här var inget undantag.
emsir
2013-02-28
Tycker inte riktigt det engagerar och dessutom är allt lite FÖR. Pip är för snygg, mystiska och deprimerade tanten är för mystisk och deprimerad.
PinguDreams
2012-08-20
Vackert och med alla ingredienserna som får mig att falla. MEN, med tillägget att det fanns viss överdriven utklädnad/smink samt skådespel (främst vita damen i huset) vilket drar ner betyget då det mest för tankarna till barnfilmer... att jag dessutom tröttnar jag på Pips ansikte är väl en petitess.... Hursomhelst en serie som är bra, men som hade potientialen till något ännu bättre!
mammene
2012-08-05
Snyggt gjord och bra skådespelare. Spännande, vackert, sorgligt och eländigt. Det ska vara Charles Dickens som kan framkalla tårar och det kan verka eländigt men det vackra tar ofta över.
Runlibr
2012-08-02
Fantastisk filmatisering, om man älskar viktorianska eran, kostym, mörka hemligheter... Fotot, kläderna, miljöerna - allt är fenomenalt!