Great Balls of Fire

Jerry Lee Lewis var pionjär inom sitt område och skandalomsusad under i stort sett hela sitt liv.

Originaltitel Great Balls of Fire!
Regissör Jim McBride
Manus Jim McBride, Jack Baran
Genre Drama, 80-tal, Biografi
Skådespelare Dennis Quaid, Winona Ryder, Alec Baldwin, Trey Wilson, Lisa Blount, Lisa Jane Persky, Stephen Tobolowsky, John Doe, Joshua Sheffield, Mojo Nixon, Jimmie Vaughan, Robert Lesser, Steve Allen, Michael St Gerard, Crystal Robbins

2020-01-15
Grymt sevärd film av the Killer! Alla inblandade gör fina prestationer. Då spec Quaid i sin smått otacksamma roll som Lee. Men vilken satans skön lirare asså.%) Karln verkar inte kunnat bry sig mindre om nått... Men visst den där skandalen var ju mer än creepy.uuccch=( Fast lira kunde han allt! Skulle dock velat se Alec Baldwin mera i filmen...
päronanton
2018-05-27
Filmen i sin helhet är sådär tycker jag! Jag ger filmen en fyra för en av mina favorit skådespelerskor är med Winona Ryder! Och hon är alltid lysande!
2018-01-21
Jerry Lee Lewis "biografi". Musiken, färgerna, bilarna och hela atmosfären finns på plats. Och trots någon allvarlig del är det ändå en rätt renodlad komedi där det stundtals känns som en episod ur Grease.
RustyFilm
2016-12-09
Hyfsad underhållning om man gillar 50-talet och dess musik, och det gör man ju. Filmen följer till 100% den mytbild som finns om Jerry Lee Lewis och det är väl bra att man slipper bli omskakad på den punkten. Skådespeleriet är ganska dåligt på flera håll (Winona Ryder undantaget). Dennis Quaids skulle göra sig bättre som Åsa-Nisse.
2016-09-24
Väldigt bra, välgjord och värdig filmbiografi om "The Killer". Mycket bra musik och bra skådespeleri.
2014-11-24
Det måste vara få personer som inte har hört låten"Great balls of fire" av Jerry Lee Lewis. Detta är filmen om 50-talrockstjärnans uppgång och fall. Den är intressant och Dennis Quaid gör ett roligt porträtt av Jerry Lee Lewis men det lyckas inte riktigt leva upp till mina förväntningar. Det är Lewis röst men kul är att Dennis Quaid spelar piano. 2+
Camilla133
2012-04-09
Bra musik.
Starlette
2012-01-03
Funkar. Men känns inte så välgjord.
2011-06-16
Sicken pajasrulle! JLL gestaltad som en efterbliven tecknad karaktär, en artonårig WR ska föreställa tretton, ett insprängt musikalinslag med sång och dans - allt detta i en taskigt berättad inledning på en lång historia. (5/15)
LuxLisbon2
2010-11-03
Underhållande om Jerry Lee Lewis: hans djävulska sätt att spela piano, hans äktenskap med sin 13-åriga kusindotter Myra och hans extremt snygga inredningsdesign! En pastell karamell!