1.9

Nattarbete

Ägaren till en gammal kvarn bestämmer sig för att anlita några personer för att städa upp i källaren. Källaren har inte använts på årtionden och är full av gammalt skräp...och en del överraskningar. Efter förlaga av Stephen King.

Originaltitel Graveyard Shift
Regissör Ralph S Singleton
Manus John Esposito
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare David Andrews, Kelly Wolf, Brad Dourif, Ilona Margolis, Stephen Macht, Andrew Divoff

2019-04-26
Underskattad och lite bortglömd King med en enkel story och gott om slemmiga effekter och mängder av råttor. Funkar som en monsterrulle brukar göra.
Jamesa
2018-02-24
Jag minns den som kass från den ti´n, men kanske har jag fel?
Raimo_1985
2015-12-12
Rumphuggen film men äckligt monster. Känns som den börjar mitt i. Skräpig och känns ofärdig.
DanjelFalck
2014-08-17
Dessa svenska titlar...
Powha
2014-03-09
Bra stämning och riktigt snyggt.
Screwface
2013-09-22
Jag tycker denna har sina stunder och skapar en mycket bra atmosfär i textilfabriken, svettigt och smutsigt. Aldrig sett så många svettiga skådespelare samtidigt. Det var nog rätt varmt på riktigt under filminspelningen.
ouimadame
2012-08-19
jävligt seg. men en del good stuff
thebully
2012-02-17
Nattarbete?
Jocke_eriksson
2012-02-16
Ett riktigt bottennapp. Enstaka scener hade hög skrattfaktor som t.e.x Råttorna som "surfar" på trädbitar. Skådespeleriet lämnar i övrigt väldigt mycket att önska. Brad Dourif känns hel fel i rollen och skulle passa bättre som t.e.x huvudpersonen i filmen, som var synnerligen blek.

2010-10-31
Tämligen dålig film men likväl en kultskräck baserad på Stephen King-