2.6

Grand Theft Parsons

Countryartisten Gram Parsons har dött och nu är det upp till hans roadmanager och vän, Phil Kaufman, att uppfylla hans sista önskan. Gram ville brännas upp ute i öknen. Kaufman måste nu försöka stjäla kistan med Gram i och det visar sig inte vara det enklaste...

Originaltitel Grand Theft Parsons
Regissör David Caffrey
Manus Jeremy Drysdale
Genre Drama, Komedi, 2000-tal, Roadmovie
Skådespelare Johnny Knoxville, Christina Applegate, Marley Shelton, Michael Shannon, Robert Forster, Gabriel Macht, Jim Cody Williams

MsA
2015-09-13
True story. Gram Parsons och Phil Kaufman gjorde en pakt att den som dog först skulle bränna upp den andre i öknen. Knoxville är riktig bra i denna bisarra men charmiga story. :)
Qus
2014-01-01
Ja denna var fan inget att ha.
swampblues
2013-01-16
Egentligen inte värd en 4a. Men jag är svag för såna här white trash road movies . och Appelgate är riktigt bra.
missbaath
2012-05-21
Johnny gör faktiskt en bra insats i denna film :). Tycker denna har charm och är ganska rolig. Sen så är ju hippie likbilen bara förjävla skön :P
rozebud
2010-07-22
Skön roadmovie..Johnny Knoxville överaskar som en bra skådis..lagom seg rulle för mig

2010-07-12
Skräp.
KalleTheodor
2008-06-14
Långtråkig, fattade inte hela handlingen vilket är lite konstigt för det var inte så mycket handling.
Bewitched
2008-02-29
Inte ngt för mig. Seg, men ändå ok, inte mer.

2008-02-25
askul!