2.7

Gracie

15-åriga Gracie Bowen bor i South Orange, New Jersey och är den enda flickan i en familj med tre bröder. Familjens liv kretsar nästan totalt runt fotboll: hennes pappa och bröder är besatta av sporten och tränar på bakgården varenda dag från morgon till kväll. Tragedin slår dock till när Gracies storebror, Johnny, stjärnan i skolans fotbollslag och Gracies enda allierade dör i en bilolycka. Gracie bestämmer sig i all sin sorg för att försöka ta broderna plats i pojkarnas fotbollslag.

Originaltitel Gracie
Regissör Davis Guggenheim
Manus Lisa Marie Petersen, Karen Janszen, Andrew Shue, Ken Himmelman, Davis Guggenheim
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Christopher Shand, Carly Schroeder, Karl Girolamo, Vasilios 'Billy' Mantagas, Donnie Gray, Emma Bell, Dermot Mulroney, Hunter Schroeder, Trevor Heins, Josh Barclay Caras, Elisabeth Shue

2016-09-21
Är inte det minsta intresserad av fotboll men tycker ändå detta är en väldigt bra, intressant och gripande film med bra skådespelare.
henrikj
2014-02-06
Varför kör dom på sjumanna-plan?!
Bumsi
2013-10-14
som ett långt krystat rockymontage utan mening
KyLLo
2013-08-25
Precis som många andra sportfilmer så har den ett fint budskap, men är klyschig och ointressant.
Bloodcolored
2013-08-21
Standard underdog film. Lyckas väldigt dåligt mad att skildra fotboll som sport men en liten rysning fick man ju iallafall när bollen gick i mål. Svag trea.
Pugie
2012-09-04
Genomruttet skräp.
yrkeschaufföre
2012-02-18
Historia enligt formulär 1a men tack vare Carly Schroeders skådespel så får filmen faktiskt en svag trea.
MsA
2012-02-15
Filmen är löst baserad på Elisabeth Shue's egen erfarenhet att spela med killar! Ok att se men blev inte så berörd, kanske mest för att jag spelade i ett tjejlag i slutet på 70-talet och det var inget konstigt med det :)
CaLuhA
2012-02-15
Hemsk på alla vis. Töntig, förutsägbar, dåligt spelad och totalt oengagerande.
greken88
2010-02-05