2.1

Gossip

Vi får följa tio skådespelerskor från morgon till kväll, under arbete och fritid, genom filminspelningar, repetitioner och teaterföreställningar. Kvinnorna är goda vänner men också konkurrenter eftersom nio av dem har provfilmat för en amerikansk nyinspelning av Garboklassikern "Drottning Kristina". Den här dagen är speciell av flera anledningar - en av dem fyller 40 år och det är just denna dag som det skall offentliggöras vem som har fått rollen.

Originaltitel Gossip
Regissör Colin Nutley
Manus Colin Nutley
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Pernilla August, Helena Bergström, Stina Ekblad, Lena Endre, Ewa Fröling, Margaretha Krook, Marika Lagercrantz, Suzanne Reuter, Marie Richardson, Gunilla Röör, Harriet Andersson, Peter Andersson, Brasse Brännström, Peter Haber, Rolf Lassgård, Mikael Persbrandt, Lisa Werlinder, Johan Rabaeus, Johan Widerberg, Rikard Wolff, Morgan Alling, Per Svensson, Fredrik Ejemo, Christer Fant, Denize Karabuda, Sofia Rönnegård

Skapad 2019-10-30 av Kiril
En nyfilmatisering av klassikern ?Drottning Kristina? med Greta Garbo planeras och det amerikanska filmbolaget har sökt upp 9 svenska skådespelerskor som alla har fått provspela för huvudrollen. V...   Läs mer »

2018-02-04
Trots att Colin Nutley använder sig av svenska elitskådespelare (undantag Helena Bergström) för att täcka sin egen uselhet, blir det ingen bra film i alla fall!!!

2017-08-15
Inget mästerverk men klart sevärd.
2016-11-12
Snark i kubik!
ch1
2015-03-23
Heartbreak Hotell, black jack och denna är ju Colin Nutleys bästa filmer någonsin med lite svart humor och roliga konflikter kul med en film som drar fram de mörka men sanna sidorna av skådespeleriet kanon bra med Ewas duett med Roger Pontare med
marxwickstrom
2014-09-30
Fan va gött med så många bra kvinnliga skådespelare i en och samma film!! Synd bara att hela manuset är ett enda virr varr av ytliga relationer och karriärstörstande imbecilla konstnärer... Är det så Nutley vill beskriva kvinnliga skådespelare?
Gigi1943
2013-03-17
Tycker faktiskt att den är riktigt bra, på grund av alla fantastiska svenska skådespelare, I love them! Och ljudet var suveränt, man hörde alla repliker, likaså är den finfint klippt, man fattade var man var och vilka som hade relation till vem. Finfint.
OneFlewOver
2012-09-25
Bland det sämsta jag har sett. 0/5
Xenox
2012-06-24
Många duktiga skådespelare, men det känns som att de glömde att det krävs en story också.

2011-09-24
För en gångs skull hyggliga skådespelare, men jösses så tramsigt.
Hatter
2011-07-30