3.2

Goodbye Christopher Robin

En titt bakom kulisserna på författaren A.A. Milnes liv och skapandet av Nalle Puh-berättelserna inspirerade av hans son C.R. Milne.

Originaltitel Goodbye Christopher Robin
Regissör Simon Curtis
Manus Frank Cottrell Boyce, Simon Vaughan
Genre Drama, Familjefilm, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Domhnall Gleeson, Margot Robbie, Kelly Macdonald, Alex Lawther, Will Tilston, Stephen Campbell Moore, Vicki Pepperdine, Richard McCabe, Geraldine Somerville, Phoebe Waller-Bridge, Shaun Dingwall

2020-07-24
Att det runt skapelsen och framgången med den oskuldsfulla berättelsen om Nalle Puh låg ett sådant vemodig och mörker var något helt nytt för mig. Under filmens gång känner jag sorg och ilska och det fanns t.o.m. stund för tårar. Vem vill känna så när man ser film? Därav kanske förklaringen att denna film försvann och inte fångat den stora massans intresse. Filmen är dock fylld av sevärda och duktiga skådespelare som Domhnall Gleeson, Margot Robbie och Kelly Macdonald. 3+
HerrNenne
2020-07-05
Börjar lite intressant och barnleken är lite kul men blir ju bara ännu en sån där biografi som ska visa den komplicerade bilden och min fråga är bara: Vem bryr sig ens och varför ska någon titta på det?
2020-04-24
Stark film och bra skådisar...
okidoki
2019-07-18
Enkel film. men ett måste för en anglofil
abnormal
2018-11-12
Skådespelet och manus når inte riktigt hela vägen fram och lyckas inte fullgott i känsla. Sevärd dock.
mazquara
2018-10-29
visste inte att historien bakom var så sorglig
supermancover
2018-05-03
Domhnall Gleeson och Alex Lawther är verkligen otroligt jädra bra. Filmen i sig är jättemysig och fin och bitvis gripande och det känns ofta väldigt autentiskt med känslor, miljö och reaktioner.
Dangoh
2018-01-05
*first!* :D Helt ok film!