2.7

Good Cop, Bad Cop

Ett mord på gränsen mellan Ontario och Quebec tvingar två mycket olika poliser från var sin sida av gränsen att samarbeta.

Originaltitel Bon Cop, Bad Cop
Regissör Erik Canuel
Manus Leila Basen, Alex Epstein, Patrick Huard, Kevin Tierney
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Patrick Huard, Colm Feore, Rick Mercer, Gilles Renaud, Lucie Laurier, Sarah-Jeanne Labrosse, Sarain Boylan, Erik Knudsen

Zebulonm
2022-01-06
En helt okej actionkomedi.
Boogie_aight
2018-09-08
Genremässigt väldigt typisk. Löjeväckande plott, men underhållande.
ulpe01
2017-11-28
Kanske var det Quebec Nordiques-grejen som höll mitt intresse längre än vad som annars vore troligt. Ny sorts franska att bekanta sig med... Kul här och där, men absurda musikval. Ojämn. Svag trea.
PeterTheW
2017-10-13
Tycker den var riktigt underhållande.
Dyll
2010-04-14
En positiv överraskning om man tar filmen på rätt sätt. Flera ruskigt sköna NHL-referenser höjer betyget ett snäpp.
smekaren
2010-01-10
Faan va skum franska de pratar därborta alltså.
Malfunction
2009-12-22
Rolig film som är extra kul om man kan sin NHL historia.
Floop
2008-08-25
Jag tycker båda var lite "bad cop", men inte på det viset att de var tuffing-bad utan mer att de båda var förskräckligt-dåliga-på-sitt-jobb-bad... Men underhållande var det! Kanada kan!
2008-08-18
Det börjar hyfsat för att sedan mest bli tjatigt. Buddykonceptet funkar rätt bra, men filmen verkar inte kunna bestämma sig ifall den vill vara thriller komedi eller action. Stundtals blodigt med illa placerad slapstick helt enkelt
Czechflash
2008-05-03
Fungerar nog bäst under första halvan när de lär känna varandra och humorn är träffsäker. Blir sen allt mer standardaction och är lite för lång. Men klart sevärd och kul när de byter språk hela tiden och driver med varandra. Stark trea.