Gone Fishin': Den som fiskar efter mycket

De två inte alltför intelligenta arbetarna Joe och Gus tycker äntligen att de har fått lite tur i livet då de precis vunnit en dyr fiskeresa. De åker iväg på resan men deras otur verkar inte ge med sig och de råkar ut för det ena missödet efter det andra. Till slut finner de sig mitt uppe i jakten på en livsfarlig mördare tillsammans med två hämndlystna kvinnor och frågan är hur detta ska sluta...

Originaltitel Gone Fishin'
Regissör Christopher Cain
Manus Jill Mazursky, JJ Abrams
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Rosanna Arquette, Danny Glover, Joe Pesci, Carol Kane, Willie Nelson, Lynn Whitfield, Maury Chaykin, Nick Brimble, Gary Grubbs, Edythe Davis, Jenna Bari

jonbo
2019-12-30
Precis som förväntat. Lättsam komedi som egentligen inte handlar om något utan bara går ut på att allt ska gå fel. Rutinmässigt och icke minnesvärt.
jonbo
2019-12-30

2017-08-10
Den här filmen är många saker men den är absolut inte bra.
2015-11-10
Inte helt usel, tycker Pesci och Glover har hyfsad kemi bitvis och aspirationerna ligger så lågt att dåliga saker inte stör. Men inte bra nog för en tvåa. Inte min typ av humor.
Maxter
2012-10-26
Helt underbar komedi med olycksfåglarna Danny Glover & Joe Pesci med klockren kemi och charm gör dom denna rullen till en skrattfest. Så underskattad!
Djason
2009-09-21
Så detta är alltså komedi?
EricSini
2009-06-25
nostalgitrippar är oftast de bästa tripparna
erhan
2009-04-13
Rolig, men tyvärr inte så bra.
bobbyd
2008-10-20
pesci ger mig sinnesro !
wzbz
2008-09-29
Favoriten när jag var mindre. Inte sett den på säkert 5 år men av vad jag minns är den jättehärlig.