3.3

Go'natt herr luffare

Barnen var ensamma hemma. Det sista mamma sa innan hon gick var att dörren skulle vara stängd så att ingen luffare kom in. Men så behövde Sven gå ut ett tag och när han kom in igen, glömde han lägga på haspen...

Originaltitel Go'natt herr luffare
Regissör Daniel Bergman
Manus Astrid Lindgren
Genre Kortfilm, 80-tal
Skådespelare Björn Gustafson, Peter Hall, Stina Lindmark, Astrid Bräne, Robert Broberg, Lena T Hansson

2020-11-30
Har alltid älskat Björn Gustavsson...
Gigi1943
2014-05-15
Den håller än idag för en fyra, jisses så läskig den känns nu när man är äldre, och kolan i halsen gör ju att man får spader! BG är ju helt suverän (som alltid).
rinkarinka
2014-01-28
När man ser den nu på äldre dagar så känns den lite otäck. Man vill helst inte lära sina barn att det kan vara spännande att släppa in okända gubbar i sitt hem när de är ensamma hemma.. :P ;) Men tiderna har ju förändrats en del sedan filmen gjordes..
Elizadushkufan
2012-07-07
Älskade den som liten, även om vissa scener gjorde mig lite rädd, så den blev otäck. Men Astrid Lindgrens filmer är alltid underbara!!!
annihilat0r
2011-09-24
Jag kunde bara inte tänka mig att Björn Gustafson kunde lysa ännu starkare, men "Go'natt herr luffare" bevisade mig motsatsen. Astrid Lindgren hade sannerligen allt; magi, värme, poesi och kärlek. Sveriges största stolthet, och så kommer det att förbli. För all framtid.
SJS
2011-09-23
Ett mästerverk hoppas att föräldrarna tar sig tid att se denna tillsammans med sina barn och inte bara sätter igång den o går där ifrån. En film som nog ger dom flesta något. Vågar nästa påstå att Astrid Lindgren är ett geni utan dess like.
Snorvalp
2010-04-09
Väldigt mysig.
GurraB
2008-02-26
gustavson kanske
viffslan
2007-11-10
Håller med, Björn Gustavsson är bäst!
Bonikowski
2007-04-08