2.9

Goltuppen

Mini-serie om brottslingen Lars-Peter som sitter fängslad för rån. Han är säker på att någon har tjallat på honom och är fast besluten om att ta reda på vem Goltuppen är...

Originaltitel Goltuppen
Regissör Per Berglund
Manus Leif GW Persson
Genre Kriminalare, Thriller, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Thorsten Flinck, Marie Richardson, Gert Fylking, Peder Falk, Johan Rabaeus, Jonas Falk, Carl Kjellgren, Anne-li Norberg, Monica Edwardson, Pontus Gustafsson, Lucian Muscurel

idaho1981
2022-06-21
Väldigt väldigt 90-tal, vilket är svårt att tänka bort. En del funkar bra, men allt blir lite väl överdrivet när det ska vara hårda kriminella, skådisarna kan inte riktigt sälja det.
FabianBom
2018-03-22
de e sådär, men flink gör en bra roll, vilket e sällsynt och detta e innan han blev så pass ner pundad...
dudson
2016-11-20
Svensk misär och Depp i sitt esse. I övrigt skapligt Krim tidsfördriv.
AlbinWesley
2016-05-25
När något är både långt och tråkigt ökar graden av långtråkighet exponentiellt, här har vi ett praktexempel.
Xenox
2012-07-07
Thorsten är ju skön i huvudrollen, men annars känns serien rätt gammal och seg.
Hypostas
2011-12-11
Ja den här miniserien börjar verkligen strålande men tyvärr planar den ut ganska rejält mot slutet och sista delen var en liten besvikelse. Stark trea i alla fall och Thorsten Flinck är faktiskt riktigt bra. Helt klart en sevärd miniserie.
2011-07-28
Inledningsvis lysande (del 1) men faller sedan ner i vanlig svensk tv-deckartrall. Stabil serie som kunde ha varit mycket bättre. Richardsson är enormt ändamålsenlig. (9-/15)
Bomaniac
2010-12-17
15 minuter fick räcka innan jag stängde av. Taffligt!
Dagerman
2010-12-07
Svensk tv-deckare när det är som allra bäst, fjärran från dagens pinsamma Wallander- och Beck-pekoral
FilmGuden
2010-03-07
Far fram och tillbaka, men håller sig hygglig fram tills omkring sista avsnittet. Men många kultskådespelare syns till. Thorsten Flinck i den kommande huvudrollen är superb.