2.8

Golgo 13: Kowloon Assignment

Sonny Chiba är Golgo 13, världens bästa yrkesmördare. Han får i uppdrag att mörda den störste gangsterbossen i Hong Kong. Endast en envis polis står i hans väg för att slutföra uppdraget.

Originaltitel Golgo 13: Kûron no kubi
Regissör Yukio Noda
Manus Takeshi Matsumoto, Nobuaki Nakajima
Genre Action, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Sonny Chiba, Chia Lun, Etsuko Shihomi, Emi Shindo, Nick Lam Wai-kei, Jerry Ito, Elaine Sung, Lee Chi-chung, Chen Yao-lin, Wong Shu-tong, Dana
Filmnummer 20918

DrJW
2017-10-15
De borde ha gjorts fler Golgo 13-filmer med Sonny Chiba! Freaking bad ass! Han var även lik karaktären från mangan och animén.
jingoo
2011-07-08
Inte irriterande dålig, men inte särskilt bra heller. Handlingen är ett hafsverk som hoppar hit och dit. Inte tillräckligt med action för att väga upp detta. Chiba är cool, men vad hjälper det?
NHL
2007-05-14
Storyn är som vanligt väldigt enkel. Chiba är den bäste yrkesmördaren som finns och blir anlitad för att fimpa HK's gangsterkung. I hälarna har han HK's bästa polis. Rätt underhållande film där Chiba e stenhård. Musiken är jämt lite klämkäck vilket gör att det aldrig blir riktigt spännande i vissa scener. Men karaktären Golgo 13 är bra. En helt ok början på min Sonny Chiba box...
Czechflash
2007-05-14
Ganska skön med flera bra scener, men kanske inte så värst spännande och kunde varit mer välgjord. Trots det en helt ok lönnmördarfilm med coole Sonny Chiba i spetsen.
lekke
2006-08-12
Hård, Hårdare, Sonny Chiba!