Gold

Kenny Wells är en guldgrävare som har svårt att få affärerna att gå runt. Guidad av sina drömmar söker han sig i ett desperat försök att rädda familjeföretaget till Mike Acosta, som tror sig veta att deras drömmars guld finns att hittas i den indonesiska djungeln.

Originaltitel Gold
Regissör Stephen Gaghan
Manus Patrick Massett, John Zinman
Genre Drama, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Matthew McConaughey, Stacy Keach, Craig T Nelson, Bruce Greenwood, Adam LeFevre, Michael Landes, Bryce Dallas Howard, Toby Kebbell, Edgar Ramírez, Rachael Taylor, Macon Blair, Joshua Harto, Frank Wood, Bill Camp, Corey Stoll, Timothy Simons, Bhavesh Patel

Albion
2021-12-06
En ful film om uttrycket tillåts. Matt spelar en osedvanligt sliskig typ på en nästan för bra sätt, skitjobbig karaktär. Överspel? Storyn är på ett vis lite intressant men det blir för jobbigt att följa i längden. Betyget blir en stark 2;a, 2+
Rele
2021-11-07
En dålig och seg film. Några duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en tvåa.
Zebulonm
2019-07-20
Helt okey.
GreenMamba
2018-11-18
Ganska tråkig och seg.
dudson
2018-11-08
Intressant story och en sköning till lirare. Matthew spelar lysande rollen som sliskiga Kenny Wells med inte en allt för bra karma.
mephisto
2018-10-26
Svag 4
Murvel48
2018-10-13
McC lyfter ensam filmen till en fyra. Han har verkligen utvecklats till en briljant och mångsidig skådis.
fridenpaden
2018-07-23
Film som höjs av McC:s prestationer. Konstigt att han var tvungen att ha ett sånt tunt hår när den riktiga David Walsh, som filmen är baserad på, har ett tjockt välkammat hår.
jonbo
2018-05-31
Svag trea, hålls uppe av Matthew.
HerrNenne
2018-02-13
McConaughey ser ut som ett skämt men säljer det ändå. Historien pendlar mellan grymt medryckande och lite jobbig att se på. Är inte alltid nöjd med riktningarna den tar tyvärr, men det är tillräckligt mycket bra i den.