Godzilla vs. King Ghidorah

Ett UFO siktas över Tokyo, en händelse som så småningom mynnar ut i en strid mellan Godzilla och jättedraken King Ghidorah, samt en hel del stadsförstörelse på vägen dit. Tidsmaskiner, jättemonster och krig!

Originaltitel Gojira VS Kingugidora
Regissör Kazuki Omori
Manus Kazuki Omori
Genre 90-tal, Science Fiction, Action
Skådespelare Kosuke Toyohara, Anna Nakagawa, Megumi Odaka, Katsuhiko Sasaki, Akiji Kobayashi, Yoshio Tsuchiya, Kenji Sahara, Sô Yamamura, Kôichi Ueda
Filmnummer 20017

Robkiller
2023-04-14
Underhållande, men märks att det är tidigt 90-tal. Spårar ur fullständigt med rymdskepp, tidsresor och cyborgmonster. Skitfula datoranimationer är såklart med också.
Makkuro
2021-04-18
Intressant story, men manusförfattaren var kanske något optimistisk. Det behövdes varken en Godzilla eller en King Ghidorah för att krossa Japans ekonomiska stormaktsdrömmar; Plaza-avtalet räckte gott. USA:s vasallstat får aldrig överträffa sin furste.
2018-02-13
Tja ungefär så fräsigt som det ska vara. Känns väldigt Star Trek ibland, men när godzilla och fräcka ghidorah drabbar samman känner man igen sig.
Zebulonm
2017-10-29
Sämst i boxen med 6 st Godzillafilmer
DrJW
2014-06-09
Har en del flaws i handlingen, men annars bra. Major Spielberg, lol!
BrutusBeefcake
2014-05-18
Det tar 70 min innan Godzilla entrar scenen ordentligt, men då gör han det med bravur. Denna filmen har allt, Cyborgs, tidsresor, galna science fiction-prylar och en förbannad Godzilla. Precis så det skall vara! Vi bjuds också på två episka fighter samt ett fantastisk soundtrack. Det är så här min Godzilla skall vara! (11/15)
martineden
2014-04-27
[rek. 3] Förutom originalet från 1954 så är detta min favorit bland de Godzillafilmer jag sett. Fantasifullt manus som blandar historia (ww2) och tidsresor med framtid. En rejäl dos sci-fi alltså. Välgjort och King Ghidora är ju helt fantastiskt snygg och är nästan coolare än Godzilla själv. Väldigt fartfylld och underhållande. Mycket bra. 4.
Sandman
2013-08-06
En av de bättre Godzillafilmerna. Underhållande action, dinosaurier, tidsresor, robotar, Gidorah och Steven Spielberg :)
NoWireHangers
2012-03-14
Galen. Klart bäst av de första tre i Heisei-serien. King Ghidorah och mecha.King Ghidorah är snygga.
KarlG
2011-06-06
'Skämtet' om Spielberg var verkligen sämst, likaså roboten. För lite av Godzilla och King Ghidorah.