2.2

Godzilla II: King of the Monsters

Den kryptozoologiska agenturen Monarch har fullt upp med att hantera Godzilla, men snart även andra jättemonster som Mothra, Rodan och den trehövdade King Ghidorah. När dessa supermonster som troddes vara myter reser sig hamnar mänsklighetens existens i tvivlets rum.

Originaltitel Godzilla: King of the Monsters
Alternativ titel Godzilla 2
Regissör Michael Dougherty
Manus Michael Dougherty, Zach Shields
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Skådespelare Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Zhang Ziyi, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Thomas Middleditch, Aisha Hinds, O'Shea Jackson Jr, David Strathairn, Anthony Ramos, Elizabeth Faith Ludlow, Jonathan Howard, CCH Pounder, Joe Morton, Randy Havens, Lyle Brocato, Jimmy Gonzales, T.C. Matherne, Kenneth Israel, Justice Leak, Al Vicente, Rose Bianco, Gabriel L. Silva, Skylar Denney, Kelli Garner, Tyler Crumley, Lexi Rabe

Andreas_
2022-08-10
Horribelt dålig film, kan vara en av dom sämsta filmerna jag någonsin sett faktiskt, tror även att jag somnade två gånger för att den just är så totalt värdelös på alla sätt och vis, första Gozilla gick att se, den var visserligen lite halvseg men bra skådisar och en mystisk Godzilla man inte fick se mycket av, här kommer den totalt okände och värdelöse regissören Michael Dougherty och visar hur man kan göra en ännu sämre film fast med mer CGI effekter och mer monster och mer fighter mellan dessa monster, första fighten tänker man okej, lite coolt ändå, sen blir det mer och mer av samma och åter samma fighter filmen igenom, har man sett första slaget så har man i princip sett hela filmen, skådisarna Kyle Chandler och Vera Farmiga är riktigt bra skådisar, även den gamle Charles Dance men här verkar dom gå på autopilot, för ingen av dom gör en bra eller minnnesvärd roll, inte för att dom har mycket att jobba med heller pga att manuset är så totalt katastrofalt dåligt att man kan som inte förstå hur detta ens kunde bli en film tillslut, det är så oerhört fånigt i så många tillfällen, sen har vi ju såklart det nya stjärnskottet, Millie Bobby Brown från serien Stranger Things som inte heller är något vidare, men hon får väl en pass pga manuset och att hon är ung och nykomling i branschen, för dom andra finns det ingen ursäkt alls, så antagligen så var dom alla så pengakåta att dom inte ens hade förståendet att neka att ställa upp och skämma ut sig i en sådan kass och korkad film, enda som faktiskt kan få lite beröm är effekterna som är riktigt bra och det verkar nästan som att Hollywood tänker idag att, om effekterna är bra, ja då är filmen såklart bra...herregud kan jag bara säga, världen blir bara dummare och dummare och om man gillar denna så är man antingen förståndshandikappad eller ett litet barn på 5 år max....min rekommendation är att undvika och bespara er tiden till något bättre, detta är inte värt det, inte ens om man får se den gratis....betyget blir en mycket svag och överkörd och begravad 1:a
karlmats
2022-01-16
Jag är inget jättefan av Godzilla-genren, det säger jag dock utifrån att bara ha sett de amerikanska filmerna från Emmerich och framåt, men det brukar väl iaf vara mer underhållande än så här? Det positiva är att monsterdesignen och vissa inramningar av dem är otroligt snygga. Det skulle kunna bli ett fint collage att hänga upp på väggen om inte resten av filmen hade varit så usel. Det är grötiga, långa, fightingscener där man inte riktigt fattar varför man ska hålla på Godzilla framför de andra jätteödlorna, filmen talar om det för mig, men det känns inte som att det räcker med tanke på hur mycket annan skit som filmen säger. Karaktärerna är totalt ointressanta och jag förstår inte hur allt kan bli så tråkigt när det är en så pass actiondriven film. Millie Bobby Brown har nog en framtid i den här branschen, men hon får inte så mycket att göra och försvinner in i kaoset som den här filmen utgör. Jag är inte säker på att Michael Dougherty borde få en sån här stor budget att jobba med nånsin igen. Försöken till humoristiska one-liners som misslyckas gång på gång säger mig att han inte borde få skriva fler manus heller, men han var ju med och skrev X2 så där kan jag tänka mig att ge honom en till chans. Det blir en 1a, den första Godzilla-filmen att förtjäna en sådan.
WillyV
2021-03-30
Skit, rent ut sagt.
skitbad
2020-10-05
Alltid mysigt med lite monster-mytologi...men någonstans där tar väl det roliga slut.
2020-05-23
En ren effektfest där all sans såsom story eller karaktärer får stå åt sidan. Den blir snabbt ointressant.
Gröne_Orm
2020-05-14
Tvåan är allvarligt tveksam, och delas ut mest för Ghidorahs övertydliga transsexuella kvaliteter, och MBBs karisma. Jag menar - Godzilla som berättigande av kärnvapen?!
dafreakish
2020-04-25
Varför gjordes den här filmen? Förra filmen var inte tillräckligt bra för att man ska fortsätta den konstigaste filmserien som finns. För mycket av allt och när jag några dagar senare funderar på filmen så har jag glömt det mesta.
isecore
2020-04-07
Totalt skräp. Hur kan en sån här film få grönt ljus? Är det för att 9-åringar godkänner filmerna? Löjlig och patetiskt tunn "story" med en massa CGI och monsterfighter som är så tråkiga att ett spöke skulle somna. Absolut dynga.
Spook
2020-04-06
spetakulära scener med mycket cgi, men det är inte bra det här. inte ens en rädd eleven kan rädda filmen.
ThePatient
2020-03-16
Skitball, och ruskigt snygg!