3.3

Godfrey ordnar allt

En excentrisk ung överklassfröken anställer en lösdrivare som familjens nya butler, men har djupare känslor för mannen. Han har i sin tur egna hemligheter.

Originaltitel My Man Godfrey
Regissör Gregory La Cava
Manus Morrie Ryskind, Eric Hatch
Genre Romantik, Komedi, 30-tal
Skådespelare William Powell, Carole Lombard, Alice Brady, Gail Patrick, Eugene Pallette, Jean Dixon, Alan Mowbray, Mischa Auer, Pat Flaherty, Robert Light

Albion
2020-12-19
Klämkäck och rolig med ett gäng fina aktörer. Man blir på gott humör av den här. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
jimmyringo
2020-11-22
Väldigt tramsig och flamsig. Svag tvåa.
Ilgrandebaritono
2020-09-26
Mycket underhållande och kvick screwball comedy, med lysande spel inte minst av William Powell. Bra och rapp dialog.
hsimpson
2020-01-20
Alltså, den är ju bra och fin och underhållande, men det där slutet, alltså. Det drar ned betyget ett helt snäpp till en stark trea. Powell spelar bra, och introt är riktigt läckert.
haajen
2019-03-23
Betyget är måhända åt det svagare hållet men detta är snyggt, välspelat och emellanåt riktigt kul.

2017-06-26
+3. Det merkes dessverre at filmen har 81 år på nakken. Men vel vert å se er den for de.
MsA
2017-05-08
William Powell gör en aldrig besviken! :) En charmig, rolig och livlig pärla!
Dele
2016-03-20
Rapp och underhållande. Sista halvtimmen är inte lika stark vilket gör att jag nöjer mig med en stark betygstrea.
2015-10-17
Så här rapp dialog är jag väldigt svag för. Fyran är kanske inte helt gjuten men charmen och dialogen gör att jag känner mig lite generös.
MaxMackan
2015-02-17
Underbar, vass komedi. Kvick och charmig.