Glorious 39

Drama som utspelar sig mellan dagens London och den idylliska brittiska landsbygden vid tiden för andra världskrigets start. Historien kretsar kring den konservativa familjen Keyes som så gott det går vill fortsätta sitt vanliga liv trots krigets intåg. Anne, som är äldst av syskonen och vill bli skådespelerska, är kär i Lawrence på utrikesdepartementet men hennes perfekta värld börjar rasa snart samman då hon råkar få höra hemliga inspelningar. Hon försöker ta reda på mer om inspelningarna men det resulterar i att en av hennes vänner dör. hon fortsätter söka svaret i London, men väl där inser hon hur djupt hon har blivit förd bakom ljuset.

Originaltitel Glorious 39
Alternativ titel 1939
Regissör Stephen Poliakoff
Manus Stephen Poliakoff
Genre Drama, Romantik, Thriller, Krig, 2000-tal
Skådespelare Romola Garai, Bill Nighy, Julie Christie, David Tennant, Juno Temple, Eddie Redmayne, Asier Newman, Christopher Lee, Charlie Cox, Hugh Bonneville, Jenny Agutter, Jeremy Northam, Tom Goodman-Hill, Toby Regbo

2022-06-01
Kanske lite långdragen film, men helt okej...
Luene
2014-01-08
Börjar väldigt lovande och är bra och spännande större delen utav filmen. Men det är andra gängen jag ser en Poliakoff och inte förstår ett dugg hur filmen slutar och varför den slutar så osammanhängande.
KyLLo
2013-07-08
Annorlunda blandning mellan drama och deckare. En visuellt vacker film där det händer något med jämna mellanrum, så trots att den är över två timmar lång känns den ganska fängslande.
Berniey
2013-06-15
Fina miljöer och välspelat men det räcker inte riktigt till då det bara blir segt o för tråkigt.
InzZzomnia
2013-06-15
Börjar bra men i mitten tappar den allt och blir krystat bajsnödig. Enda bra är skådespeleriet och då framför allt Romola Gari.
Emsisa
2013-02-05
Skådespelarna är riktigt bra och stämningen genom hela filmen är ryslig... andra halvan av filmen är intressantare! Filmen hade mkt potential, men denna gången blir det bara en stark 3a.
Ninonette
2010-11-29
Ojoj, här spänner Poliakoff musklerna lite mer än nödvändigt... hade sina spänningsmoment & snygga scener men blev ändå ojämn.
kaustiksoda
2010-11-14
Jag tycker nog att spänningen bryts av sidostoryn. Hade klarat sig bättre utan.
MaraJade
2010-07-03
En oerhört välgjord och spännande film även om slutet inte var fullt perfekt.
Jacob90
2010-03-30
Riktigt bra film som ligger på gränsen till perfekt rakt igenom. Romola Garai gör, som vanligt, en rysligt bra rollprestation. Slutet känns dock aningen krystat.