Glassdukkene

En mamma anmäler sin dotter, Lisa, försvunnen, men detektiv Aslak Eira får för lite information för att kunna lösa fallet och hon hittas senare livlös i en sjö. Ju mer de undersöker, desto mindre verkar de förstå. Tiden rinner iväg och efter ett tag försvinner även Lisas bästa vän...

Originaltitel Glassdukkene
Regissör Nils Gaup
Manus Stein Leikanger
Genre 2010-tal, Thriller
Skådespelare Stig Henrik Hoff, Lena Kristin Ellingsen, Anders Dahlberg, Henrik Mestad, Anja Saiva B Björnstad, Reidar Sørensen, Nina Yndis Sneve, Gjertrud L Jynge, Svein Harry Hauge, Gard Emil Elvenes, Jonathan Espolin Johnson, Ulla Marie Broch, Inger Kathrine Hansen

swampblues
2015-07-15
Enda behållningen var snuskgubben med hästsvansen
Bullen84a
2015-06-29
Inte varg veum klass som jag tycker e bra. Men det kanske kan bli kommer se fler i filmserien
Harford
2015-05-25
Norrmännen borde hållla sig till att fiska torsk och virka lusekofter. Film kan de i alla fall inte göra.
annihilat0r
2015-04-13
"Glassdukkene" skulle jag definiera som en medelmåttig norsk kriminalare. Absolut ingen thriller. Stig Henrik Hoff och hans förehavanden, som kanske är Norges svar på Peter Haber i rollen som Martin Beck, vill jag gärna lyfta fram som filmens lilla behållning.

2015-04-09
Ganska blek norsk crime/thriller. Varg Veum är bättre. Jag kommer nog inte se kommande filmer. 4/10
Christofer
2015-04-07
Ett manus som man sett typ hundra gånger förut. Dugligt, varken mer eller mindre.