3.3

Gideons dotter

Gideon Warner har stor framgång som PR-konsult. Hans kunder är rika affärsmän, politiker och stjärnor på väg upp. Gideon styr allt: deras frisyrer, deras kläder, vart de går och med vem. Men med det avstånd som växer mellan Gideon och hans dotter förändrar också hans syn på sin värld. Och det precis när han får ett av sina största uppdrag någonsin.

Originaltitel Gideon's Daughter
Regissör Stephen Poliakoff
Manus Stephen Poliakoff
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Bill Nighy, Miranda Richardson, Emily Blunt, Robert Lindsay, Ronni Ancona, Tom Hardy, Tom Goodman-Hill, Joanna Page, David Westhead, Samantha Whittaker, Kerry Shale, Daniel Mendoza, Cate Fowler

foppa99
2013-11-03
utomordentligt exempelpå tv-film från innan nu (senaste åren): jättebra skådisar, måttliga resurser o totalt underordnad filmen. härligt nu när tv (tack vare reklam-cash) kan leka på samma villkor
ulpe01
2013-10-28
Vilka skådisar, valde den pga Blunt och blev belönad med Nighy, Hardy och Richardson. Storyn i sig är rätt tunn, så mer än en trea blir det inte.
bryngel
2013-02-27
Bill Nighy gör alltid bra ifrån sig även här då filmen känns lite tunn.
Deepshit
2012-11-11
Fin och stämningsfull film om relationen mellan en upptagen pappa och en sårad dotter. Bill Nighy är alltid en sevärd skådespelare och det är han även i den här filmen. Han får även sällskap av Miranda Richardson, Emily Blunt och Tom Hardy som alla spelar bra i sina roller.
TomHardy
2012-07-29
En stark trea, filmen var helt klart sevärd. Emily Blunt är filmens ljuspunkt och hade hon fått ännu mer utrymme så hade det mycket väl kunna ha blivit en fyra.
Luene
2012-01-24
En välgjord berörande film och en person som har allt men ändå ingenting. Sorgsen men vacker.
fabbejen
2007-09-28
Va en rek. fyra även för mig. Handlingen hade sina poänger, men den va sååå seg! Jag gjorde t.o.m. det förbjudna... jag snabbspolade vissa delar. skrämmande men sant.
Colette
2007-09-06
Skulle vara en rekommenderad 4:a vilket var lite väl optimistiskt. Bra till en början, segare mot slutet, ganska märklig film i allmänhet. Fint filmad, bra musik på sina ställen. Sen är jag lite svag för Bill Nighy. Det blir godkänt och en 3:a.
PatriqBateman
2007-09-06
Trodde filmen gick ut ut på att Gideon skulle sluta vara en sån torrboll, men det höll i sig ända till slut texterna. Fin liten film ändå, om att inte försumma familjen för pengar och framgång.
adidas_29
2007-09-06
Jag önskar att de kunde sätta ut rek. målgrupp på filmer... Fast om man inte roterat saker i huvet, kanske man kunde listat ut det.