2.9

Ghosts

Utanför det stora slottets grind står pöbeln, med avsikt att driva bort den spöklike man som bor där. Väl inne i tronsalen konfronteras den spöklike, och ett ställningskrig utbryter.

Originaltitel Ghosts
Alternativ titel Michael Jackson's Ghosts
Regissör Stan Winston
Manus Stan Winston, Mick Garris
Genre Kortfilm, Musikal, Skräck, 90-tal
Skådespelare Michael Jackson, Pat Dade, Amy Smallman, Rey-Phillip Santos, Heather Ehlers, Mos Def, Stan Winston, Mike Smithson, Kendall Cunningham, Shawnette Heard, Edwina Moore, Loren Randolph, Charlie E Schmidt Jr, Seth Smith

Skapad 2019-12-06 av Rollywood
Folket i en liten stad beger sig till det närliggande spökslottet där en främmande man bor. En man som lever för att skrämma andra. I ett desperat försök att driva honom på flykt skall folket...   Läs mer »

ami86
2009-12-20
Skön. Musiken är rätt bra, i min mening. Storyn är kanske lite larvig, men det är trots allt intressant att se. Slutet var rätt charmigt.
Ihsahn
2009-09-20
Tråkig film med förvånansvärt dålig musik. Coola effekter räcker inte alltid långt.
Rollywood
2009-09-14
Varförfår den vara med men inte thriller och bad?
Levyn
2009-07-23
Tvivlar inte alls på att Michael var sådär i verkligheten. Skum, oförutsägbar och stencool. Må han vila i frid.
Suverän
2009-07-15
En fin allegori över Michaels utsatthet, gjord med skaparglädje och glimten i ögat. Stundtals blir det dock ganska tramsigt, men Mike är Mike och Mike är/var ett geni. All min respekt!
Sangha
2007-01-05
Värd! :)
Retard_Messiah
2006-05-02
Mycket vettig liten musikfilm med skräcktema. Den inhåller lite av Tim Burtons vackra sagoberättande. Den är nog inspirerad av hans filmer.