2.4

Getaway - Rymmarna

Mästerskurken Doc ska tillsammans med några kumpaner göra en rånkupp till innan de drar sig tillbaka. Men några av Docs kumpaner försöker lura honom och plötsligt är han och hans fru Carol på flykt undan både maffian och polisen.

Originaltitel The Getaway
Regissör Roger Donaldson
Manus Walter Hill, Amy Holden Jones
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Michael Madsen, Alec Baldwin, Kim Basinger, David Morse, Richard Farnsworth, James Woods, Philip Seymour Hoffman, Jennifer Tilly, James Stephens

2014-11-23
En nyinspelning från film med samma namn från -72 vilket inte säger mig så myckert eftersom jag inte har sett den. Vid denna tiden äkta paret Baldwin, Basinger härjar runt i denna actionfyllda film utan att imponera. Det som man istället har lagt på minnet när eftertexterna rullar är James Woods härligt vidriga karaktär. Viss spänning dock. 2+
jonbo
2014-05-01
Trashigt guilty pleasure.
ClintanTheKing
2014-04-19
Trots att detta är en nyinspelning på klassikern med McQueen där det mesta är kopierat och härmat så är denna film helt okej. Framförallt en väldigt intressant rollista med flera starka namn men också en klart underhållande action-rulle.
dudson
2012-06-24
Frän&fartfylld action rökare som håller ett jäklans driv.sen är ju Baldwin och Madsen kanon skådisar..
missbaath
2012-05-21
90-tals nostalgi! Den var en favvo för mig som liten, och den håller än idag :). Madsen är förjävla galen, underbart!
Supernaut
2012-04-09
Spårlös men harmlös.

2011-09-24
Det är ju bra skådespelare med, om man bortser från Baldwin. Men ändå lyckas dom förstöra hela filmen. Se originalet istället.
Djason
2011-06-23
Bra actionfilm med bra skådisar. Men filmen är absolut inte något mästerverk men helt klart sevärd.
Diore
2009-10-11
Oförklareligt att denna klassiker har så dåligt snittbetyg!
MrMario
2009-07-20