Gerillakrigarna

Året är 1938 och platsen är landet Bhutan. Beväpnad med en oxpiska får Ming-ming i uppgift att befria den ockuperade staden Kaal. Mot sig har hon en division av den japanska armén...

Originaltitel Zhong hua zhan shi
Alternativ titel Magnificent Warriors
Regissör David Chung
Manus Tsang Kan-cheung
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Michelle Yeoh, Richard Ng, Hwang Jang-lee, Lowell Lo, Chindy Lau, Ku Feng, Matsui Tetsuya, Lo Meng, Chen Jing, Fung Hark-on, Yee Tung-shing

Zebulonm
2017-05-01
Helt okey
LTT86
2014-06-21
Det finns tre små klagomål jag har i filmen. Den första är musiken, ogillade den verkligen. Den andre är att Michelle Yeohs karaktär ibland pratade om att döda är fel medan hon själv dödade.................. Höööhh?? Den tredje är att bakgrunden för karaktärerna kom så oväntat och var över så otrolig snabb över att det känns så tvingat fram. Annars så älskar jag verkligen den här filmen. Och tack gode gud att Michelle Yeoh inte spela en kaxig, uppkäftig kvinna som hon gjorde i Wing Chun, där jag försökte tvinga mig själv att gilla hennes karaktär där, men här behöver jag inte tvinga mig att gilla henne och det är så skönt. Tack så mycket.
2007-08-10
Tyckte den va helt värdelös - men de kanske har nåt med att jag inte klarar av asiater på vita duken? "undantaget Bruce Lee haha"
uCj
2007-05-26
Det finns många imponerande actionsekvenser, liksom väldigt fåniga scener som ibland funkar bra. Till det sämre hör ett lite svagt manus och lite för mycket patriotiskt trumpetande. Japanerna är förstås värre än ryssarna för amerikanerna.
yangbo
2007-01-02
medioker action, skämten och vissa av scenerna kunde ha varit bättre, då hade det kunnat få chans på en 4a
AsianDawn
2003-02-19
Filmen finns redan inlagd med den svenska titeln "Gerilla-krigarna".