2.9

Gentlemen Broncos

En hemskolad tonåring åker på en mässa för science fiction- och fantasyförfattare och anmäler sitt förmodade mästerverk "Yeast Lords" till en tävling. En av domarna är den etablerade författaren Ronald Chevalier som är på väg att få sparken av sitt förlag.

Originaltitel Gentlemen Broncos
Regissör Jared Hess
Manus Jared Hess, Jerusha Hess
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Michael Angarano, Jennifer Coolidge, Halley Feiffer, Jemaine Clement, Héctor Jiménez, Josh Pais, Sam Rockwell

mr_magi
2017-12-20
Oerhört välgjord film!
fattyfinger
2017-04-30
Djävligt udda, djävligt underhållande.
mcj
2016-10-10
Frångick min princip att aldrig betygssätta om jag inte sett hela filmen. Stod ut (knappt) i 40 minuter, totalt ointressant för mig, en svag etta.
Bomaniac
2013-11-10
Riktigt skön rulle! Jag gillade de skruvade karaktärerna och den överdrivna scenografin.

2011-09-25
Den här filmen var riktigt rolig. Jemaine Clements roll var annorlunda mot sådana som han har gjort i andra filmer. Även Héctor Jiménez var briljant i sin roll. Jag gillade filmerna inom filmen som är riktigt skruvade. Dessutom så blev jag själv grymt sugen på att börja skriva på något eget efter att ha sett den här filmen.
Pembleton
2010-12-18
Bra förtexter, sedan blev det pinsamt.
mrGosh
2010-10-28
Skitfilm. Det sagt, roligaste på länge!
zabb
2010-10-21
riktigt bra humor, det är det filmen lutar sig mot.. och den är bara helt sjuk helt enkelt...
psykos
2010-10-21
Helt klockren! Riktigt rolig humor och fick Napoleon Dynamite vibbar fast kul på riktigt.:D
Martin_Sj
2010-10-02
Innehåller många olika sidohistorier problemet är bara att igen av dem är intressant och man får aldrig fördjupa sig i någon av dem. Dessutom var den inte rolig alls och det är tråkigt att se att Jared Hess fortsätter med kiss och bajshumorn, som han började med i "Nacho Libre". Det enda positiva med den är musiken.