2.1

Gäst i eget hus

Kärlekshistoria i Stockholmsmiljö om en försummad läkarhustru. Hon är vacker och livshungrig men genom sin isolering i äktenskapet kastas hon mot sin vilja i armarna på en komplexfylld ung gymnasist.

Originaltitel Gäst i eget hus
Regissör Stig Olin
Manus Stig Olin
Genre Drama, 50-tal
Skådespelare Anita Björk, Lars Ekborg, Alf Kjellin, Monica Nielsen, Isa Quensel, Holger Löwenadler, Barbro Hiort af Ornäs, Elsa Ebbesen, Gösta Prüzelius

HerrArne
2012-05-29
Musiken av Bengt Hallberg är okej. Detta manus borde aldrig lämnat idéstadiet. Svag tvåa.
precineadd
2012-05-29
hej freud
FabianBom
2012-05-25
drama...som funka se en gång, ingen höjdare av klassikerna, kan beror de ej e med mina favo skådisar...
kennert
2010-03-21
Bättre än väntat.
Flyt
2007-11-22
Jag såg inte hela filmen men tycker ändå att jag kan betygsätta den. Gillade Ekborg och hans något ovanliga karraktär. Den bröt av mot alla de andra standardmänniskorna i hans omgivning. Funderar dock lite på hur den slutade egentligen. Kanhända är det mer givande att få fundera på det än att verkligen se slutet.
kus
2007-11-12
Näe. Skådespeleriet kanske passar på teater men det medför att det blir för teatraliskt på film.

2007-09-24
Ja verkligen en underlig film.. Ingen riktig höjdare, fina skådisar dock..
MaraJade
2005-03-22
Storyn var sådär, däremot var de flesta skådespelarna bra, alla utan Lars Ekborg.