2.5

Onda avsikter

De två korrupterade snutarna Divinci, James Belushi, och Rodriguez, Tupac Shakur, har kommit på det bästa sättet att öka på hushållskassan rejält. De säljer beslagtagen heroin till langare, skjuter ihjäl dem med en beslagtagen revolver, tar tillbaka knarket och utreder själva morden - som de avskriver som "gägrelaterade" Deras ljusskygga verksamhet flyter på helt enligt planerna - tills en dag då langaren de skjuter visar sig vara en narkotikapolis som arbetat "undercover" Nu måste de finna en skyldig till ett mord de själva begått. En uppgift som blir betydligt svårare och farligare än de tänkt sig.

Originaltitel Gang Related
Alternativ titel Criminal Intent
Regissör Jim Kouf
Manus Jim Kouf
Genre Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare James Earl Jones, Dennis Quaid, James Belushi, Tupac Shakur, Lela Rochon, David Paymer, Wendy Crewson, Gary Cole, Robert LaSardo, Tommy 'Tiny' Lister

2021-03-08
Osympatiska, korrupta poliser begår brott och är osympatiska. Den är ganska underhållande och den känns inte helt förutsägbar. Men den engagerar ju inte för fem öre och den är inte rå nog eller har inte nog med saker att säga för att liksom ge mig något. Dög att kolla på lite i bakgrunden. Slät men stabil tvåa.
2020-05-19
Våldsamt med korrumperade snutar i ett upplägg man sett många gånger förut. Men den håller intresset uppe pga en del vändningar i storyn
Ojhda
2014-05-19
Gillar denna! Skön film med riktigt softa Los Angeles miljöer! Tupac sista film, han hade kunnat bli en riktigt bra skådespelare! Stark trea!
Djason
2013-12-16
Film som man kan halvtitta på utan att man inte hänger med utan större problem. Alltid kul med film där James Earl Jones ingår.
Dele
2010-04-28
Hyfsad, men den inledande småkomiska tonen och slutet känns tröttsamt. Stark tvåa.
högberg
2009-04-20
helt ok.
-_Louise_-
2007-03-16
Tupac var en bra skådespelare det är helt klart. Storyn är också ganska intressant, men egentligen ingenting utöver det vanliga.
yangbo
2006-12-30
förstår inte riktigt hur det här går till: tupac dog i september 1996, filmen måste väl ändå ha spelats in ett par månader innan dess, och hur kan då vartenda sida jag försöker hitta om den här filmen påstå att filmen gjordes 1997, eller är det bara så att den gavs ut ett helt år senare för att tupac dog och de väntade med släppet? hmmm, aja, konstigt att släppa en film mer än 1 år efter att den är gjord iaf, nu när den inte ens är en "storfilm", hade det nånting med marknadsföring eller marknaden att göra är det en annan sak....
Bear
2006-12-28
Har den ändrat namn? Trodde jag betygsatte den här för evigheter sedan. Klart godkänd snutrulle.
2006-09-27
Har sett de förut - den här bidrar inte med nåt speciellt, trött story