2.1

Galaxina

Rymdparodi. I det 31:a seklet övervakar poliskryssaren #308 - The Infinity trafiken i yttre rymden. På skeppet jobbar Galaxina, en vacker robot med känslor. Kärlek uppstår mellan en mänsklig besättningsmedlem och Galaxina, samtidigt som de är på jakt efter Den blå stjärnan, en mystisk kristall...

Originaltitel Galaxina
Regissör William Sachs
Manus William Sachs
Genre Komedi, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Stephen Macht, Avery Schreiber, J D Hinton, Dorothy Stratten, Lionel Mark Smith, Tad Horino

Starkbröl
2024-04-13
Såg denna främst för att se en film med stackars Dorothy Stratten. Väldigt illa skriven och tempofattig spoofkomedi på bland annat Star Wars, fast "komedin" är det ofta lite oklart vad den består i. Frågan är väl om filmen är gjord för att kapitalisera på Strattens utseende/playmatestatus.
myslas
2018-02-07
Det jag tar med mig från denna filmen är att ASEA gör rymdskeppsmotorer på 3000-talet. I övrigt är tempot alldeles för långsamt och handlingen för tråkig för att funka som underhållande b-film. Det här kan vara den tråkigaste SF-film jag någonsin sett.
Dele
2016-07-07
Tråkig, tafflig och tramsig rymdkomedi.
daniel77
2016-03-15
Hahaha, Kapten Röv!! Hahahahehi.... Äh.... Komedier som inte är roliga är fanimig plågsamma att ta sig igenom.
jingoo
2015-02-02
En ojämn b-film med väldigt slapp handling, men ibland är den jämrans kul och glimrar till och med till då & då med en slags underfundig humor som man inte riktigt förväntar sig.
Raimo_1985
2014-07-24
Full pott hela vägen! :D Klockrena karaktärer och skämt, miljöer, ljus, färger och modeller. Längesedan jag hade SÅ kul framför en film. Jag blev alldeles glad och skrattade högt flera gånger.
Kosmoskorven
2014-01-03
Njae...usel på ett b-igt och lättsmält vis. Gick att titta på, inte riktigt min kopp te.
zonk
2013-04-22
Man tror hela tiden att den inte kan bli sämre, men Galaxina fortsätter att överraska..
2012-09-17
Helt urflippad sci-fi som hämtat influenser från mängder av andra mer logiska verk och kört i mixern. Visst finns här ändå vissa stunder.
Docklands
2012-03-13
Oj, det här vart svårt att sätta ett betyg på, eller ens att se direkt på (tänkte på färgfiltren). Man försöker nog mera förnedra än paradorisera science fiction genren här. Många gånger så långdragikt att man måste spola, stundtals så sjukt att man tror någon har lagt något i ens öl. Samtliga kvaliteter är också så otroligt ojämna, samma med handlingen. Får väl ge en trea för dom bra delarna (klipper ner film en i huvudet på mig själv). Bordellen var verkligen orgenel som Star Trek hade smällt samman med Lovecraft-universumet, samtidigt alla var påverkade av MDMA.