2.6

Gaia

En skadad skogsvaktare på ett rutinuppdrag räddas av två survivalister. Det som till en början är en välkommen räddning blir mer misstänksam när sonen och hans far avslöjar en kultisk hängivenhet mot skogen.

Originaltitel Gaia
Regissör Jaco Bouwer
Manus Tertius Kapp
Genre Drama, Skräck, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Monique Rockman, Carel Nel, Alex van Dyk, Anthony Oseyemi

KyLLo
2023-11-16
Upptakten är intressant, spännande, nyskapande och känns rätt i tiden, men sedan blir det rörig bisarr fantasy och det fungerar inte alls.
Robkiller
2022-10-13
Rätt mysko och inte så lite svampigt, men oväntat bra.
StureStenhög
2022-05-23
Det är inte helt oävet det här. Djungelmiljöerna är en stor tillgång och man bygger upp en obehaglig stämning kring vad det är som pågår. Det finns även potential i karaktärerna och i vad de två vildmarksmännen egentligen kan tänkas ha för inställning till vår huvudperson. Hon spelas dessutom bra av Monique Rockman. Men den delen utvecklas tyvärr dåligt, och det blir sedan bara mer och mer poänglöst flum av det här. Det känns väl som att de har valt ett ekotema mest för att det ligger rätt i tiden, men de har ingen riktig idé om vad de ska göra med det. Antagligen hade det varit bättre om de bara hade försökt göra en vanlig skräckfilm. En hyfsat stark tvåa kan jag sträcka mig till
Taliah
2021-06-28
Jävligt snygga svampar, annars stod den mest och stampade.