2.7

Fyra veckor i juni

Aldrig mera killar och kärlek är Sandras motto, när hon flyttar in i en tillfällig bostad i ett renoveringsobjekt i en förort till en större stad. Där ska hon avtjäna sin samhällstjänst på en sorteringsanläggning för begagnade kläder. Hon är dömd för misshandel efter att svartsjuk och förtvivlad av misstag knivhuggit sin kille.

Originaltitel Fyra veckor i juni
Regissör Henry Meyer
Manus Henry Meyer
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Tuva Novotny, Ghita Nørby, Jessica Zandén, Lukasz Garlicki, Anja Lundqvist, Sissela Kyle, Nina Wähä, Anders Tolergård

2021-01-17
Så jäkla seg!!!
2016-10-27
Riktigt bra film! En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 00-talet. Tuva Novotny gör som vanligt väldigt bra ifrån sig.
C12
2014-07-08
Alternativ titel. Blåst på två timmar av ditt liv.
picklessmulan
2013-12-03
Bra skådespel men annars en ganska torftig film. Töntigt slut!! Dock så är det ganska intressanta relationer. Blir en stark 2a

2013-05-20
kemi mellan tuva och nörby blir en 3a
Xenox
2012-07-06
Novotny och Nörby räddar en annars ganska tråkig film.
Stan
2011-08-10
hur får svenska filmer tag i pengar till att producera all den smörja som pruduceras
martstenb
2010-07-28
nja den var inte riktigt min stil
viffslan
2010-07-28
Trodde inte att jag skulle gilla denna film, men satt med en klump i magen hela filmen. Men jag kan hålla med om att slutet kanske inte var det bästa, men har inget förslag på bättre slut heller.
trevors
2010-07-24
Älskar filmen men tyvärr svår att få tag i.