2.9

Den amerikanska reportern

Kim Barker arbetar som krigskorrespondent i Afghanistan och Pakistan under Operation Enduring Freedom (OEF), och berättelsen följer hennes erfarenheter med att rapportera om den tumultartade konflikten, inklusive vänskapen hon bildar med en journalistkollega från Skottland och de svårigheter hon möter som kvinna.

Originaltitel Whiskey Tango Foxtrot
Regissör Glenn Ficarra, John Requa
Manus Robert Carlock
Genre Drama, Komedi, Krig, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Tina Fey, Margot Robbie, Martin Freeman, Alfred Molina, Christopher Abbott, Billy Bob Thornton, Nicholas Braun, Stephen Peacocke, Sheila Vand, Evan Jonigkeit, Fahim Anwar, Josh Charles, Cherry Jones, Scott Takeda, Eli Goodman
Filmnummer 119053

2018-06-30
Detta var en film som lovade mycket, på pappret, genom att vara en verklighetsbaserad historia med fin rollista och hopp om en hel del komiska stunder. Tyvärr får jag en allvarligare film än jag hade hoppats där dessutom speciellt Tina Fey känns felcastad. Inte en dålig film utan mer en personlig besvikelse sett till mina egna förväntningar. 2+
stgurgel
2018-03-24
Bjuder på rätt många skratt men även en del trött livsvisdom och sentimentalitet
HerrNenne
2017-10-13
Stabil film som inte sticker ut mer varken positivt eller negativt.
Murvel48
2017-10-12
Otroligt klyschigt och löjligt om krigskorrespondenter och Feys karaktär var ju bara sååå irriterande.
fridenpaden
2017-08-04
Vem hittade på den där dumma svenska titeln? Hur som helst, WTF är en allvarligare och mer fungerande film än jag någonsin hade tänkt mig.
AjaxSwan
2017-04-14
Gillade denna! En buffe med lite av allt; drama, action, romans och komedi. Mest komedi. Stark cast, stark story, starkt utförd, stark fyra! 4:a (8/10)
Ghostface
2016-12-11
Filmen ger sken av att ha tung research bakom sig vilket ger den en extra tyngd förutom att den är rapp och underhållande.
Zebulonm
2016-10-28
En bra rulle som berör om hur det är i krigshärjade länder..
2016-10-05
Jag blir lite impad över vilken ton filmen lyckas slå an. Det är småroligt men samtidigt engagerande. Känns lite platt och distanserat men det funkar ändå rätt bra för det är liksom den inställningen "vi" har till krig vi tröttnat på att höra om osv. Det är ingen jättestark trea, men en stabil sådan. Bra skådisar överlag hjälper till att hålla känsla och trovärdighet uppe.
nilsy00
2016-09-18
Man ser inte ofta kvinnlig medelsårskris på film men känns som jag redan sett denna filmen flera gånger förut fast med manliga huvudroll. Inte tillräkligt rolig, inte tillräkligt djup och inte tillräkligt romantiskt missar alla dessa punkter ger den dock inte en 1 eftersom skådespelarna är bra.